افتتاح دارالقرآن «نور و حنانه» در سنندج
کد خبر: 3864973
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱

افتتاح دارالقرآن «نور و حنانه» در سنندج

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ دارالقرآن «نور و حنانه» آموزش‌وپرورش ناحیه یک سنندج هم‌زمان با هفته قرآن، عترت و نماز با حضور جمعی از مسئولان استانی دیروز، ۲۶ آذرماه در کانون امام خمینی(ره) افتتاح شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، مرکز دارالقرآن نور ویژه پسران و حنانه ویژه دختران هم‌زمان با چهارمین روز از هفته قرآن، عترت و نماز و با حضور معاونت فرهنگی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان، معاون پرورشی و فرهنگی و رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش‌وپرورش استان، مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه یک سنندج و دست‌اندرکاران، دیروز، 26 آذرماه در کانون ملی امام خمینی(ره) سنندج افتتاح شد.

حجت‌الله نریمانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش کردستان در حاشیه افتتاح مرکز دارالقرآن نور و حنانه آموزش‌وپرورش ناحیه یک سنندج، فعالیت‌های قرآنی و تربیت دینی دانش‌آموزان را یکی از برنامه‌های اساسی آموزش‌وپرورش در حوزه پرورشی و فرهنگی عنوان کرد.
وی افزود: آموزش عمومی قرآن در قالب برنامه‌های متنوع در سال تحصیلی جاری شامل کرسی‌های تلاوت قرآن، مسابقات قرآن، آموزش عمومی قرآن، حفظ موضوعی قرآن و ... در حال اجرا است.
نریمانی بابیان اینکه در کنار فعالیت‌های قرآنی، موضوع آموزش قرآن ویژه دانش‌آموزان علاقه‌مند به‌صورت تخصصی یک امر ضروری و اجتناب‌ناپذیر است، بیان کرد: در این راستا و بر اساس سیاست‌های وزارت آموزش‌وپرورش مراکز دارالقرآن به‌عنوان مکمل فعالیت‌های قرآنی و پرورشی احداث و راه‌اندازی می‌شوند.
وی از فعالیت 11 مرکز دارالقرآن در سطح شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان خبر داد و عنوان کرد: آموزش‌وپرورش ناحیه یک سنندج با جمعیت دانش‌آموزی 45 هزارنفری، مجوز راه‌اندازی مرکز دارالقرآن را کسب کرده اما به لحاظ فضای فیزیکی با مشکل مواجه بود که بخشی از فضای مناسب کانون ملی امام خمینی (ره) برای فعالیت‌های قرآنی دو مرکز دارالقرآن نور و حنانه اختصاص یافت.
نریمانی بابیان اینکه توسعه فرهنگی قرآنی بین دانش‌آموزان نیازمند ایجاد جذابیت‌های ویژه‌ای است، عنوان کرد: این مرکز تخصصی قرآن در کنار فعالیت‌‌‌های فرهنگی و هنری می‌تواند اثرگذاری و جذابیت بیشتری برای دانش‌آموزان داشته باشد.
وی در ادامه به زمینه‌های فعالیت مراکز دارالقرآن نیز اشاره و اعلام کرد: در این مراکز علاوه بر فعالیت‌های تخصصی قرآن، آموزش حفظ جزء سی قرآن کریم، آموزش عمومی قرآن، روخوانی، روان‌خوانی، تجوید و قرائت قرآن انجام می‌شود.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش کردستان از اجرای برنامه «یک روز با دارالقرآن» ویژه دانش‌آموزان دوره ابتدایی باهدف آشنایی دانش آموزان با مراکز دارالقرآن‌ها خبر داد و گفت: در این برنامه معنوی بر اساس تقویم زمان‌بندی دانش‌آموزان دوره ابتدایی در مراکز دارالقرآن حضور پیداکرده است و در کلاس‌های آموزش اولیه و کلاس‌های داستانی قرآن کریم شرکت می‌کنند.
نریمانی ادامه داد: علاوه بر این فعالیت‌ها، دانش‌آموزان به‌صورت تخصصی در کلاس‌های قرآنی در کنار مربیان مجرب شرکت می‌کنند.
وی با اشاره به اجرای کرسی‌های تلاوت قرآن و محفل انس با قرآن ویژه دانش‌آموزان دوره متوسطه اول و دوم در مراکز دارالقرآن بیان کرد: مقرر است که دانش آموزان طبق برنامه زمان‎بندی در این کلاس‌‌ها شرکت کنند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش کردستان در پایان یادآور شد: به مناسبت هفته قرآن، عترت و نماز، مسابقات قرآن در سطح مدارس در 21 رشته حفظ، قرائت، تفسیر قرآن، انشای نماز، معارف اسلامی، احکام و ... اجرا می‌شود که دارالقرآن‌ها نیز در این زمینه فعالیت خواهند کرد.
نریمانی در پایان به مشخصات فیزیکی مراکز دارالقرآن نور و حنانه نیز اشاره کرد و گفت: این مراکز در فضایی به متراژ 400 مترمربع راه‌اندازی شده است که شامل سه اتاق آموزش، دفتر مدیریت و فضای عمومی جهت برگزاری و اجرای برنامه‌هاست.
لازم به ذکر است؛ در سال تحصیلی گذشته 55 هزار دانش‌آموز در طرح ملی حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم و 107 هزار دانش‌آموز نیز در مسابقات قرآن و معارف اسلامی شرکت کردند.

افتتاح دارالقرآن «نور و حنانه» در کانون امام خمینی(ره) سنندج + عکس
افتتاح دارالقرآن «نور و حنانه» در کانون امام خمینی(ره) سنندج + عکس
افتتاح دارالقرآن «نور و حنانه» در کانون امام خمینی(ره) سنندج + عکس
افتتاح دارالقرآن «نور و حنانه» در کانون امام خمینی(ره) سنندج + عکس
افتتاح دارالقرآن «نور و حنانه» در کانون امام خمینی(ره) سنندج + عکس

انتهای پیام
captcha