بهره‌مندی 7500 نفر از فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی کمیته امداد لرستان
کد خبر: 3865687
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳

بهره‌مندی 7500 نفر از فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی کمیته امداد لرستان

گروه فرهنگی ـ معاون فرهنگی کمیته امداد لرستان با اشاره به فعالیت 17 کانون فرهنگی تحت حمایت کمیته امداد لرستان، گفت: از ابتدای سال‎جاری تاکنون دو هزار و 600 دانش‎آموز و چهار هزار و 856 نفر از اعضای خانوارها از برنامه‎های آموزشی این کانون‎های فرهنگی بهره‎مند شده‌اند.

بهره‌مندی 7500 نفر از فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی کمیته امداد لرستانسیدحمید علوی، معاون فرهنگی کمیته امداد لرستان در گفت‎وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به فعالیت 17 کانون فرهنگی تحت حمایت کمیته امداد لرستان، اظهارکرد: از این تعداد تعداد هفت کانون دائم و 17 کانون موقت هستند.
وی ادامه داد: در این کانون‎ها فعالیت‎هایی مانند کلاس‎های آموزشی از قبیل آموزش قرآن، احکام، حجاب و عفاف، پیشگیری از اعتیاد، پیشگیری از آسیب‎های اجتماعی، کمک درسی و تقویتی و کلاس‎های هنری شامل چرم‎دوزی، خیاطی، مشبک‎کاری، نقاشی، عکاسی، تابلوفرش و...، انجام می‎شود.
علوی با اشاره به این‎که در هر کانون یک نفر مدیر 10 تا 15 نفر مربی فعالیت دارند، عنوان کرد: از ابتدای سال‎جاری تاکنون دو هزار و 600 دانش‎آموز و چهار هزار و 856 نفر از اعضای خانوارها از برنامه‎های آموزشی این کانون‎های فرهنگی بهره‎مند شده‌اند.
معاون فرهنگی کمیته امداد لرستان با اشاره به این‎که کانون‎های فرهنگی دائم در شهرستان‎های دورود، بروجرد، خرم‎آباد، نورآباد، الشتر، کوهدشت و پلدختر دایر هستند، عنوان کرد: کانون‎های فرهنگی موقت نیز در شهرهای ازنا، الیگودرز، بروجرد، اشترینان، چالانچولان، زاغه، بیرانشهر، هفت‎چشمه، فیروزآباد، چگنی، ویسیان، خرم‎آباد، طرهان، کونانی، رومشگان و معمولان فعال هستند.
وی تأکید کرد: کمیته امداد با پرداخت سرانه آموزشی به تعداد سهمیه‎های اختصاصی در ابتدای سال که شامل حق‎الزحمه مربیان، کرایه سرویس ایاب و ذهاب مددجویان، حق پذیرایی، خرید لوازم آموزشی، کتب آموزشی، تهیه بسته‎های تشویقی برای نفرات برتر و...، از این کانون‎ها حمایت می‎کند.
علوی در رابطه با روال دریافت مجوز فعالیت کانون‎های فرهنگی، اظهارکرد: متقاضیان دریافت مجوز فعالیت کانون‎های فرهنگی باید درخواست خود را به کمیته امداد مرکزی ارسال کرده و نسبت به اخذ مجوزهای لازم از طریق ادارات ذیربط اقدام کنند.
معاون فرهنگی کمیته امداد لرستان در رابطه‌با سایر فعالیت‎های فرهنگی کمیته امداد، گفت: این نهاد در زمینه آموزش خانواده تحت حمایت در گروه‎های سالمندان، مادران سرپرست‎خانوار، دختران بازمانده از تحصیل، زوج‎های جوان قبل و حین ازدواج، مستعدین اشتغال شامل آموزش‎های ذکر شده بجز موارد هنری و کمک‎درسی، برگزاری جشن‎های ملی و مذهبی، برگزاری مراسم سوگواری، اعتکاف و... اشاره کرد.
وی با اشاره به حمایت‎های فرهنگی از خانوارها، تصریح کرد: حمایت‎های فرهنگی شامل موارد آموزشی ذکر شده و پرداخت هزینه‎های مربوطه،برگزاری جلسات مشاوره و معرفی افراد مشکل‎دار به مراکز تخصصی مشاوره‎ای، پرداخت کمک‎هزینه تحصیلی به دانش‎آموزان، پرداخت شهریه‎های دانشجویی، کمک‎هزینه پایان‎نامه‎های تأیید شده، توزیع کتب مذهبی در میان خانواده‎های تحت حمایت، پرداخت کمک‎هزینه برگزاری مراسم عزاداری در قالب طرح فلاح و...، است.

انتهای پیام
captcha