اعلام فراخوان جشنواره «نغمه‌های محمدی» در کردستان
کد خبر: 3866323
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴

اعلام فراخوان جشنواره «نغمه‌های محمدی» در کردستان

گروه فرهنگی ــ مسئول قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از اعلام فراخوان جشنواره آیات با عنوان «نغمه‌های محمدی» از امروز، سوم دی‌ماه در کردستان خبر داد.

کامل گلباغی، مسئول قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: جشنواره آیات با عنوان «نغمه‌های محمدی» در روزهای 19 و 20 فروردینت ماه سال آینده در سنندج برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فراخوان این جشنواره از امروز، سوم دی‌ماه آغازشده است، افزود: علاقه‌مندان تا پنجم اسفندماه فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

مسئول قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با برگزاری این جشنواره در دو بخش انفرادی و گروهی اشاره و بیان کرد: در بخش انفرادی علاقه‌مندان می‌توانند در دو بخش ابتهال‌خوانی و نعت‌خوانی آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی اعلام کرد: در بخش ابتهال‌خوانی علاقه‌مندان باید آثار خود را درزمینهٔ اشعار و متون عربی معتبر در مدح و ثنای نبی اکرم(ص) و در بخش نعت نیز باید آثار خود را درزمینهٔ مولودنامه، وفات‌نامه، معراج‌نامه یا اصوال‌العقاید را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

گلباغی به بخش گروهی جشنواره آیات اشاره و بیان کرد: در این بخش گروه‌های مدیحه سرایی باید مداحی‌های گروهی خود همراه با سازهایی مانند دف، شمشال، دو طبله، تاس و سایر سازهای محلی را به این جشنواره ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه در بخش انفرادی زمان اجراهای آثار باید حداقل پنج دقیقه و حداکثر هفت دقیقه و در بخش گروهی حداقل هشت دقیقه و حداکثر 12 دقیقه باشد، عنوان کرد: تعداد اعضای گروه نیز باید پنج تا هفت نفر باشد.

مسئول قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، ارتقای سطح فرهنگی، هنری و دینی جامعه از طریق افزایش سطح هنری و موسیقی عرفانی نوجوانان و جوانان، ایجاد رقابت سالم و سازنده به منظور شناسایی و پرورش استعدادهای هنری در قالب موسیقی عرفانی و آواهای زبانی، افزایش شور و نشاط اجتماعی، ایجاد و تقویت روابط انسانی سالم و سازنده و پیوند نواهای عرفانی مناطق و نواحی مختلف، ترویج سبک زندگی ایرانی – اسلامی براساس آموزه‌های دینی در جامعه، ترویج بیانیه گام دوم انقلاب و تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره ذکر کرد.

وی یادآور شد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را از طریق وب سایت www.kordestanfarhanggov.ir یا پست الکترونیکی kordestan@farhanggov.ir و یا آدرس پستی سنندج، چهارراه بسیج، بلوار میرزا آغه غوثی، مجتمع فرهنگی ـ هنری فجر با کدپستی 6616935114 به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha