برپایی کرسی رسمی درس خارج در سه شهر مازندران
کد خبر: 3866428
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۲

برپایی کرسی رسمی درس خارج در سه شهر مازندران

گروه معارف ــ معاون آموزش حوزه علمیه مازندران یکی از رویداد‌های علمی ارزشمند در سطح حوزه علمیه استان را برپایی کرسی رسمی درس خارج دانست و گفت: در حال حاضر درس خارج رسمی از سوی سه نفر از اساتید در آمل، قائمشهر و نکا ارائه می‌شود.

برپایی کرسی رسمی درس خارج در سه شهر مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران، حجت‌الاسلام محمد جواد قائمی، معاون آموزش حوزه علمیه مازندران، امروز سوم دی‌ماه در جمع معاونان آموزش مدارس علمیه در ساری، گفت: لازم است، کارگروه جذب در سطح مدارس علمیه استان تشکیل شود تا در جذب طلاب بومی تلاش کند.

وی با تأکید بر اینکه، انجمن‌های علمی تربیتی اساتید و هیئت امناء باید در سطح مدارس علمیه تشکیل شود، افزود: چهار کار ویژه، برای این انجمن‌ها تعریف شده و این انجمن‌های علمی تربیتی، پشتیبان مناسبی برای کانون‌های علمی مدارس علمیه است؛ که باید از سوی مدارس علمیه مورد توجه جدی قرار گیرد.

قائمی از ارزیابی سالانه اساتید مدارس علمیه خبر داد و تصریح کرد: سال گذشته بر اساس معیار‌های اعلام شده از سوی معاونت آموزش حوزه‌های علمیه، ۲۴ نفر از اساتید با کسب امتیاز بالای ۴۰۰ امتیاز به عنوان استاد ممتاز انتخاب شدند.

وی با اشاره به اینکه، ۲۴ مدرسه علمیه زیر نظر مدیریت حوزه علمیه استان فعالیت می‌کنند، افزود: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ طلبه از پایه اول تا سطوح عالی در این مدارس علمیه مشغول به تحصیل هستند.

قائمی با بیان اینکه، در سال‌های اخیر تحولات خوبی در سطح مدارس علمیه استان اتفاق افتاده است، اظهار کرد: ارتقای سطح علمی مدارس علمیه یکی از برنامه‌های مهم مجموعه مدیریت حوزه علمیه استان است که در سال‌های اخیر شاهد تقویت آن بودیم.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران، با اشاره به راه اندازی رشته‌های تخصصی در برخی مدارس علمیه استان، افزود: در حال حاضر چندین رشته تخصصی در مدارس علمیه امام حسن عسکری (ع) آمل و شهید بهشتی نوشهر فعال است و همچنین در صورت موافقت این رشته‌های تخصصی در مدارسی که دارای پتانسیل و ظرفیت علمی و آموزشی هستند دائر خواهد شد.

وی یکی از رویداد‌های علمی ارزشمند در سطح حوزه علمیه استان را برپایی کرسی رسمی درس خارج دانست و گفت: در حال حاضر درس خارج رسمی از سوی سه نفر از اساتید در آمل، قائمشهر و نکا ارائه می‌شود.

انتهای پیام
captcha