ارتباط دستگاه‌های اجرایی با رسانه‌ها تقویت شود
کد خبر: 3866464
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷

ارتباط دستگاه‌های اجرایی با رسانه‌ها تقویت شود

گروه اجتماعی ــ معاون استاندار لرستان با تأکید بر تقویت ارتباط دستگاه‌های اجرایی با رسانه‌ها، گفت: با اطلاع‌رسانی که توسط اصحاب رسانه انجام می‌شود هم اقدامات و کارکردهای دستگاه و دولت به مردم منعکس می‌شود و هم شبهات از ذهن مردم برطرف می‌شود.

ارتباط دستگاه‌های اجرایی با رسانه‌ها تقویت شودبه گزارش ایکنا از لرستان، محمود ثمینی، معاون سیاسی ـ امنیتی و اجتماعی استانداری، سه‎شنبه، سوم دی‌ماه در نشست شورای اطلاع‌رسانی استان که در استانداری برگزار شد، در رابطه‌ با کشتار و توزیع دام‌ها، گفت: ساماندهی اصناف با سازمان صمت و نظارت بر سلامت محصولات دامی و کشتار برعهده دامپزشکی است؛ لذا باید سهم هر دستگاه مشخص شده و هر کسی نباید فرافکنی کرده و مسئولیت خود را برعهده دیگری بیا‌ندازد.

وی با اشاره به این‌که بنا نیست مشکلات جامعه را کسی از بیرون حل کند، عنوان کرد: بناست ما ‌به‌عنوان مسئول جامعه مشکلات را حل کنیم؛ بنابراین باید بدانیم که در هر مشکل سهم هر دستگاه چقدر است و چه‌کار باید انجام دهد.

ثمینی با اشاره به تهیه پروپوزال اجرای دستورالعمل شورای اطلاع‌رسانی توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، ادامه داد: ارتباط ما با اصحاب رسانه صمیمانه است و لازم است که مدیران دستگاه‌های اجرایی شخصاً در شورا و در کمیسیون‌های زیرمجموعه حضور داشته باشند.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی لرستان تصریح کرد: کارهای دولت باید تبیین شود اما به هر دلیلی نقیصه‌ای در کار ما وجود داشته باشد نباید آن‌را رد کنیم بلکه باید بررسی شود، اصحاب رسانه در بطن جامعه با مردم ارتباط دارند و مکشلات را دیده و لمس می‌کنند و اگر گاهی گله می‌کنند برای این است که آن مشکل رفع شود و برای تخریب نیست.

وی خطاب به حاضران در نشست تأکید کرد: تخریب، تهمت و افترا ممنوع اما انتقاد ۱۰۰ درصد آزاد است، ما باید مشکلات مردم را ببینیم و بشنویم و در حد بضاعت، اعتبارات و سیاست‌گذاری‌های انجام شده وظایف خود را انجام دهیم.

ثمینی با اشاره به این‌که میزان خسارت سیل به استان بیان شده و دستگاه‌ها با توجه به میزان اعتبارات و اختیاراتی که داشتند تلاش کرده و بیکار ننشستند، عنوان کرد: ما کل آمار خسارات و میزان اعتبارات تخصیصی را می‌گوییم و لازم است اگر مسئولی از وزارت و هیئت دولت می‌آید زمینه حضور اصحاب رسانه فراهم شود که هم سؤالات خود را بپرسند و هم در زمینه نیازهای استان مطالبه‌گری داشته باشند. 

رئیس شورای اطلاع‌رسانی لرستان با بیان این‌که اگر بناست استان توسعه پیدا کند باید یکدیگر را درک کنیم، اظهار کرد: همه ما تلاش می‌کنیم و اصحاب رسانه باید به ما کمک کنند، چراکه مطالب آن‌ها کمک حال ماست.

وی با اشاره به این‌که دستگاه‌های اجرایی توجه داشته باشند ارتباط خود را با رسانه تقویت کنند، عنوان کرد: با اطلاع‌رسانی که توسط اصحاب رسانه انجام می‌شود هم اقدامات و کارکردهای دستگاه و دولت به مردم منعکس می‌شود و هم شبهات از ذهن مردم برطرف می‌شود؛ کمااینکه تمام تلاش ما این است که به‌واسطه شکایت مدیران پای اصحاب رسانه به مراجع قضایی کشانده نشود.

انتهای پیام
captcha