برگزاری اجلاسیه خادمان شهدا در استان مرکزی
کد خبر: 3867453
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱

برگزاری اجلاسیه خادمان شهدا در استان مرکزی

گروه اجتماعی – فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی از برگزاری اجلاسیه خادمان شهدا در استان خبرداد و گفت: این اجلاسیه با هدف تکریم و تجلیل از دست‌اندرکاران کنگره و تبیین دستاوردهای کلی کنگره نقش امام راحل در دفاع مقدس و 6200 شهید استان در ایام دهه‌فجر برگزار می‌شود.

برگزاری اجلاسیه خادمان شهدا در استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی امروز، هشتم دی در چهاردهمین نشست ستاد کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید این استان گفت: امروز مادران و پدران شهدا یک سرمایه ارزشمند برای ملت ایران محسوب شده که باید قدر آنان را دانسته و در جهت تکریمشان تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: شهادت برترین نماد انقلاب اسلامی است که پدران و مادران شهدا رشد دهنده این نمادها هستند و به نوعی حماسه‌سازان فرهنگ شهادت در کشور شناخته می‌شوند که سال‌ها این نماد را زنده نگه داشته‌اند.

سردار کریمی اضافه کرد: متأسفانه دشمنان امروز در یک حرکت توطئه‌آمیز و خبیثانه قصد از بین بردن برترین نماد انقلاب یعنی شهادت را دارند و به همین جهت خانواده‌های معظم شهدا در تیررس  حملات دشمنان قرار گرفتند. تکریم، تجلیل و استفاده از وجود پدران و مادران شهدا امروز یک ضرورت است و باید در برنامه‌های گام دوم کنگره به آن توجه ویژه شود.

وی اظهار کرد: کار گروه هنری کنگره می‌تواند با استفاده از ابزارها و ابتکارات نوین پدران و مادران شهدا به عنوان سرمایه‌های ارزشمند به نسل جدید معرفی کند. بسیج دانشجویی، دانش‌آموزی و سایر اقشار بسیج باید در جهت تجلیل و تکریم واقعی خانواده‌های شهدا و معرفی آنها به نسل جدید با کار گروه هنری بیشتر مشارکت داشته باشند و از هیچ تلاشی در این راستا دریغ نکنند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان افزود: در گام دوم کنگره با در نظر گرفتن برنامه‌های شاخص از جمله اردوی گردشگری شهید ایزدپناه، اردوهای هفت‌اقلیم، جشنواره‌ها و نشست‌های تخصصی و مستندسازی یک فرهنگ‌سازی خوبی در راستای تقویت جهاد و شهادت ایجاد شده است.

وی در خصوص اردوی گردشگری شهید ایزد پناه هم گفت: این اردو با محوریت امام‌شناسی، شهداشناسی و آشنایی با عملکرد استان در دفاع مقدس که تاکنون بیش از یکهزار نفر از دانشجویان از این اردو بهره‌مند شده‌اند اقدامی ارزشمند است که برنامه‌ریزی بهره‌مندی ۶ هزار دانشجوی استان نیز مدنظر است.

سردار کریمی ادامه داد: اردوهای هفت‌اقلیم که با هدف شناخت زندگی‌نامه و سیره امام راحل قبل از اجلاسیه اصلی انجام شده امروز هم در حال انجام است که تاکنون برخوردهای مناسبی به همراه داشته است. همچنین یکی از ابتکاراتی که در راستای کنگره برای جلوگیری از هزینه‌های کلان تبلیغات انجام شده استفاده از ظرفیت فضای مجازی است که به طرق مختلف از این فضا به نحو مطلوب انجام شد.

این مقام مسئول افزود: فعالیت های کنگره در کانال‌هایی که در فضای مجازی ایجاد شده به قوت ادامه دارند و تمامی برنامه‌ها به طور مستمر در کانال‌های کنگره اطلاع رسانی می‌شود. امروز در14اُمین جلسه ستاد کنگره بازنگری در ساختار و سازمان ستاد عملکرد استان مرکزی در دفاع مقدس انجام شد که رویکرد جدیدی را برای برنامه‌های گام دوم کنگره در نظر گرفته‌ایم.

وی تصریح کرد: اجلاسیه خادمان شهدا با دو هدف تکریم و تجلیل از دست‌اندرکاران کنگره و تبیین دستاوردهای کلی کنگره تا این لحظه در ایام دهه فجر برگزار می‌شود. جمعیت پیش‌بینی شده برای اجلاسیه خادمان شهدا بیش از ۳هزار نفرست و تاکنون بیش از ۲۵۰۰ نفر در ذیل برنامه‌های کنگره کمک کردند.

سردار کریمی ادامه داد: در کنار اجلاسیه خادمین شهدا برنامه‌های مختلفی از جمله نمایشگاه دستاوردهای کنگره، برگزاری تئاتر و سرود پیش‌بینی شده است. این اجلاسیه با هدف تجلیل از خادمان شهدا یک ضرورت است و باید با برنامه‌ریزی مناسبی انجام شود؛ چراکه این کار می‌تواند فرهنگ سازی مناسب برای ایجاد فرهنگ خدمت به شهدا در جامعه ایجاد کند.

انتهای پیام
captcha