عضویت 8 هزار نفر کردستانی در سامانه بچه‌های مسجد
کد خبر: 3868415
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۲

عضویت 8 هزار نفر کردستانی در سامانه بچه‌های مسجد

گروه فرهنگی- مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان با اشاره به اجرای رویداد ملی فهما در سطح استان کردستان گفت: تاکنون قریب به 8 هزار نفر کردستانی در سامانه بچه‌های مسجد عضو شده‌اند.

به گزارش ایکنا از کردستان، کامل گلباغی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان امروز، 12 دی ماه در جلسه شورای اداری کانون‌های مساجد استان اظهار کرد: پایتخت فرهنگی هنری مساجد ایران که به اختصار فهما نامیده شده، طرحی نوین است که گلدسته‌های دستان هنرمند و فرهنگ‌ساز بچه‌های مسجد سراسر کشور را به یکدیگر متصل و همگان را زیر گنبد مینایی ایران گرد خواهد آورد.
وی با بیان اینکه فهما در شبکه‌ای فراگیر و منسجم فرهنگ با طراوت دینی را با اولویت خانواده و مسجد دنبال کرده که این میدان بروز و ظهور جدید کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کشور است، افزود: در همین راستا سامانه بچه‌های مسجد به منظور شفاف‌سازی، توانمندسازی و یکپارچگی اطلاعات، بررسی و ارزیابی وضعیت کانون‌های مساجد و ایجاد شبکه اطلاع‌رسانی بین کانون‌ها و ثبت مشخصات اعضای کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد راه‌اندازی شد.
گلباغی با بیان اینکه طرح ثبت‌نام در سامانه بچه‌های مسجد از اوایل مهر امسال آغاز شده است، اعلام کرد: تمام ۵۷۵ کانون فرهنگی - هنری مساجد استان در این سامانه ثبت شده‌اند و تا 25 دی ماه جاری نیز برای ثبت اعضا و فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون‌های مساجد استان فرصت باقی است.
وی با اعلام اینکه تاکنون قریب به هشت هزار نفر از اعضای این کانون‌ها در این سامانه ثبت‌نام کردند، اعلام کرد: بیشترین اعضای ثبت‌شده کانون‌های مساجد استان را جوانان تا ۲۱ سال تشکیل دادند.
فعالیت 422 پایگاه اوقات فراغت در سطح کانون‌های مساجد کردستان
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان با اشاره به فعالیت 422 پایگاه اوقات فراغت در سطح کانون‌های مساجد استان در تابستان امسال بیان کرد: 12 هزار و 309 فعالیت اوقات فراغت کانون‌های مساجد استان ثبت سامانه بچه‌های مسجد شده است.
وی به فعالیت رابطان ستاد فهما در سطح استان اشاره کرد و افزود: ۲۸ نفر به عنوان رابط در استان برای کارهای مربوط به ثبت کانون‌ها و اعضای آنها در این سامانه به همکاری گرفته شده‌اند.
گلباغی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی فهما در سطح استان، بیان کرد: در تمام شهرستان‌های استان به غیر از شهرستان سرواباد کارگاه‌های آموزشی در ارتباط با نحوه ثبت‌نام در این سامانه برگزار شده است و بالغ بر 400 نفر از مدیران مسئول کانون‌های مساجد استان از این آموزش‌ها بهره‌مند شده‌اند.
47 کانون استان کردستان در وضعیت بلاتکلیف هستند
وی با بیان اینکه در حال حاضر 47 کانون استان در وضعیت بلاتکلیف هستند، عنوان کرد: این کانون‌ها به دلیل نبود فضای مناسب کانونی و یا تغییر ارکان کانون در حال حاضر در وضعیت بلاتکلیف هستند که با رایزنی‌های انجام شده، کانون‌های که ظرفیت احیا شدن را داشته باشند، ظرف روزهای باقیمانده تا پایان رویداد ملی فهما احیا و مابقی نیز حذف خواهند شد.
گلباغی، یکپارچه‌سازی اطلاعات در سطوح مختلف استانی، شهرستانی، کشوری، بررسی و ارزیابی وضعیت موجود کانون‌ها و خدمات ارائه شده از نظرکمی و کیفی، تقویت و تسهیل ارتباط بین کانون‌ها، دبیرخانه‌ها و ستاد در مناطق مختلف کشور، ایجاد شبکه اطلاعرسانی و ارتباطی بین کانونی، آشنایی کانون‌های از فعالیت‌ها خدمات و دریافت خدمات از یکدیگر، شفاف‌سازی فعالیت‌های فرهنگی - هنری و اجتماعی، آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی با هدف تخصصی کردن بخش‌های کانونی و بهینه‌سازی کیفیت ارائه خدمات در کانون‌های مساجد را از جمله اهداف سامانه بچه‌های مسجد برشمرد.

انتهای پیام
captcha