اجرای طرح «تلاوت نور» در ۴۲۷ کانون مسجد روستایی کردستان
کد خبر: 3869249
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱

اجرای طرح «تلاوت نور» در ۴۲۷ کانون مسجد روستایی کردستان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان کردستان از اجرای طرح «تلاوت نور» در ۴۲۷ کانون روستایی در استان کردستان خبر داد.

کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: طرح تلاوت نور یکی از طرح‌های تفسیر قرآن در مساجد استان کردستان بوده که بسیار مورد استقبال نمازگزاران و فعلان مسجد قرارگرفته است.

وی با اشاره به فعالیت 575 کانون مساجد در کردستان افزود: طرح تلاوت نور در تمام کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان برگزار می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان کردستان از اجرای طرح تلاوت نور در 427 کانون روستایی در استان کردستان خبر داد و بیان کرد: در فصل پاییز و زمستان این طرح قرآن در روستاها بیشتر استقبال می‌شود و بر همین اساس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به برگزاری طرح تلاوت نور در کانون‌های فرهنگی روستایی کرده است.

وی اعلام کرد: در سال‌های گذشته شیوه اجرای طرح تلاوت نور فقط قرائت یک سوره از قرآن بعد از نماز مغرب بود اما در حال حاضر یک صفحه از قرآن با تلاوت شیوای یک از قاریان اجرا و بعد امام جماعت مسجد به تفسیر آن می‌پردازد.

گلباغی با اشاره به اثرگذاری این طرح در جامعه یادآور شد: آشنایی مردم با تفسیر و ترجمه آیات قرآن زمینه‌ساز شکل‌گیری زندگی سبک قرآنی در جامعه است.

انتهای پیام
captcha