طرح «هر روستا تولید یک محصول» اجرا می‌شود
کد خبر: 3869314
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱

طرح «هر روستا تولید یک محصول» اجرا می‌شود

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد استان کردستان گفت: یکی از برنامه‌های جدید کمیته امداد اجرای طرح «روستا تولید یک محصول» با استفاده از ظرفیت افراد مددجو و غیر مددجوی ساکن در روستاها است.

به گزارش ایکنا از کردستان، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، محمد رسول شیخی‌زاده، مدیرکل کمیته امداد استان کردستان امروز، 15 دی‌ماه در نشست تخصصی حوزه اشتغال بابیان اینکه یکی از برنامه‌های بسیار مهم در جهت توانمندسازی مددجویان ایجاد اشتغال در سطح خرد و خانگی است، اظهار کرد: این کار از طریق پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت اشتغال و با شناسایی، استعداد سنجی، آموزش و مشاوره شغلی و درنهایت پرداخت تسهیلات و نظارت بر طرح‌های اجراشده انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح‌ها تحت عنوان هدایت شغلی توسط خود مددجو و با نظارت کارشناسان اشتغال این نهاد اجرا می‌شود، افزود: یکی دیگر از طرح‌های جدید این نهاد طرح راهبران شغلی است.

شیخی‌زاده بیان کرد: در این طرح یک نفر به‌عنوان کارفرما و راهبر شغلی با ارائه آموزش و راهنمایی به مددجو، در تولید و فروش محصولات طرح اشتغال ایجادشده کمک می‌کند.

وی یکی دیگر از برنامه‌های جدید حوزه اشتغال این نهاد را با عنوان «هر روستا تولید یک محصول» نام برد و اعلام کرد: در این طرح با استفاده از استعداد و توانایی روستائیان مددجو و غیر مددجو و متناسب با شرایط هر منطقه یک طرح اشتغال تولیدی در آن روستا اجرا می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان بیان کرد: در قدم اول با شناسایی یک روستا در هر شهرستان به‌عنوان پایلوت در این زمینه آغاز به فعالیت می‌کنیم و در صورت دریافت نتیجه در روستاهای دیگری نیز اجرا می شود.

وی یادآور شد: با بررسی‌های انجام‌شده این طرح در استان‌های دیگر موفق عمل کرده و در این استان از تمام ظرفیت روستا جهت به نتیجه رسیدن این طرح بهره‌گیری خواهد شد.

انتهای پیام
captcha