برگزاری گفتمان مقاومت و استقامت در هیئت‌های مذهبی کردستان
کد خبر: 3869980
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱

برگزاری گفتمان مقاومت و استقامت در هیئت‌های مذهبی کردستان

گروه اجتماعی ــ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان با بیان اینکه ۴۴ هیئت مذهبی دانشجویی کردستان میزبان برگزاری گفتمان مقاومت و استقامت خواهند بود، افزود: امیدواریم با همکاری کانون‌های مداحان و هیئت‌های مذهبی برنامه‌های یاد شده باشکوهتر برگزار شوند.

به گزارش ایکنا از کردستان، به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی، نورعلی خزاعی، رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان کردستان، امروز، 17 دی‌ماه در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبات دینی و مذهبی استان که با موضوع گرامیداشت شهادت سردار سلیمانی و ایام فاطمیه برگزار شد، اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب کشور برعهده شورای هیئات مدهبی استان است که با محوریت گفتمان مقاومت و استقامت کار امسال برنامه‌های خود را پیش خواهد برد.

وی بیان کرد: ۴۴ هیئت مذهبی دانشجویی در راستای گفتمان مقاومت و استقامت فعالیت خواهند داشت و در کنار آن امیدواریم با همکاری کانون‌های مداحان و هیئات مذهبی برنامه‌های یاد شده باشکوهتر پیش برود‌.

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان بیان کرد: امشب در حسینیه سنندج مراسم شام غریبان برگزار می‌شود و اطلاع‌رسانی لازم میان عموم مردم برای شرکت در این مراسم انجام شده است.

وی تدوین پوستر شهادت سردار سلیمانی و سردار ابوالمهندس را از دیگر برنامه‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دانست و گفت: ابعاد بین‌المللی شهید سلیمانی باید با دعوت از بزرگان سایر کشورها تبیین شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان عزتمندی و دوری سردار سلیمانی از مباحث سیاسی را عامل محبوبیت سردار سلیمانی خواند و افزود: باید با ابزار هنر برای معرفی شخصیت شهید سلیمانی گلم برداشت.

وی اعلام کرد: آموزش و پرورش نیز با استفاده از ظرفیت مدارس و دانش‌آموزان در راستای گرامیداشت یاد و خاطر شهید سلیمانی و همرزمانش بکوشند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در صدا و سیمای مرکز کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: برنامه‌های روتین از جمله «بیانی باش»، «ژین و ئه‌وین» با محوریت شهادت سردار سلیمانی و ایام فاطمیه برگزار می‌شود.

وی اجرای مستندهای مختلف در خصوص شهید سلیمانی و شهید المهندس و پوشش مراسم گرامیداشت شهید سلیمانی در مسجد جامع را از دیگر برنامه‌های صدا و سیمای استان دانست.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در صدا و سیمای مرکز کردستان خواستار برگزاری سلسله مراتب خاطره‌گویی در مساجد و صدا و سیما در خصوص ویژگی‌های بارز، افکار و شخصیت ایشان شد و اعلام کرد: مسابقه مقاله‌نویسی، خاطره‌نویسی و نقاشی نیز در مدارس برگزار شود تا دانش‌اموزان بیشتر با شخصیت این شهید بزرگوار آشنا شوند.

آرمان نصراللهی، معاون فرهنگی حوزه هنری استان کردستان نیز با اشاره به اینکه جامعه فرهنگ و هنر استان در راستای نشان دادن ارادت خود به این شهید بزرگوار و محکوم کردن اقدامات رژیم تروریستی آمریکا فعالیت‌هایی را در دست اقدام دارد، افزود: در حوزه هنری استان روز یکشنبه کارگاه ترامپ تروریست را با حضور کارتونیست‌ها و هنرمندان استان برگزار کردیم و آثار موثری در این کارگاه تولید شد که در قالب نمایشگاهی به معرض دید قرار خواهد گرفت.

وی برگزاری کارگاه خوشنویسی سردار آسمانی، برگزاری کارگاه نقاشی در بیجار برای کشیدن پرتره‌های شهید سلیمانی و شهید المهندس توسط هنرمندان، پخش فیلم ارزشی 23 نفر در چند سانس به صورت رایگان در سنما بهمن سنندج از جمله برنامه‌های حوزه هنری کردستان است.

انتهای پیام
captcha