مکان‌های بلااستفاده روستاهای پُرجمعیت تبدیل به کتابخانه شود
کد خبر: 3871523
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹

مکان‌های بلااستفاده روستاهای پُرجمعیت تبدیل به کتابخانه شود

گروه فرهنگی ــ فرماندار خرم‎آباد با تأکید بر جذب کمک خیران و بخش خصوصی در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، گفت: مکان‌هایی در روستاهای پُرجمعیت وجود دارد که می‌تواند تبدیل به کتابخانه شود.

لزوم ساخت کتابخانه در روستاها و بخش‎های پُرجمعیتبه گزارش ایکنا از لرستان، جعفر طولابی، فرماندار خرم‎آباد، امروز سه‎شنبه، بیست و چهارم دی‎ماه، در نشست انجمن کتابخانه‎های شهرستان خرم‎آباد با اشاره به مطالبات کتابخانه‎ها از شهرداری و قول شهرداری مبنی‌بر پرداخت مبلغی از آن تا پایان سال، گفت: تا به حال متناسب با توان شهرداری این مطالبات پرداخت شده اما اهمیت بحث کتاب و کتابخوانی و مباحث فرهنگی بر کسی پوشیده نیست.

وی با تأکید بر این‌که یکی ‎از وظایف مهم شهرداری و شورای شهر توجه به مباحث فرهنگی است و در این راستا نیاز به مساعدت و همکاری بیشتر از سوی شهرداری خرم‎آباد است، عنوان کرد: اهمیت کتاب و کتاب‎خوانی و کار بزرگی که باید در سطح جامعه برای ارتقای سرانه مطالعه انجام گیرد تنها از عهده اداره کتابخانه‎ها بر نمی‌آید و نیازمند مشارکت همگانی بوده که در این زمینه یک عزم جدی نیاز است و باید در این زمینه از ظرفیت همه دستگاه‌ها، سازمان‌ها و حتی بخش خصوصی استفاده کرد.

طولابی با تأکید بر این‌که فرهنگ، زمینه‌ساز توسعه هر جامعه‌ای است، اظهارکرد: یکی ‎از مؤلفه‌های فرهنگ بحث کتاب و کتابخوانی است که همه وظیفه داریم در راستای توسعه شهرستان ـ که بحث کتاب و کتاب‎خوانی در شهرستان یکی‎از مؤلفه‎های آن است ـ کمک کنیم.

فرماندار خرم‎آباد با تأکید بر لزوم پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‎ها از سوی شهرداری، عنوان کرد: همچنین اداره‎کل ورزش و جوانان در بحث واگذاری اماکنی برای ایجاد کتابخانه باید همکاری لازم را داشته باشد.

وی با تأکید بر لزوم تأمین کتاب‌های مورد نیاز کتابخانه‎ها از سوی اداره‎کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: این موارد جز وظایف ذاتی دستگاه‌ها بوده و حتماً آن‎ها باید کمک کرده و پای کار باشند.

طولابی با تأکید بر جذب کمک خیران و بخش خصوصی در این حوزه، عنوان کرد: برای جلسات بعدی بخشداران نیز دعوت شوند؛ چراکه یک‌سری ظرفیت‌ها در این حوزه وجود دارد و مکان‌هایی در روستاهای پُرجمعیت وجود دارد که می‌تواند تبدیل به کتابخانه شود.

فرماندار خرم‎آباد با اشاره به ارتقای نهاد کتابخانه‎های عمومی لرستان، افزود: انتظار می‎رود در این حوزه نگاه ویژه‎ای به شهرستان خرم‎آباد وجود داشته باشد، مدیران آموزش و پرورش باید در حوزه کتاب و کتاب‎خوانی و تشویق به فرهنگ مطالعه اقدامات مؤثرتری داشته باشند.

انتهای پیام
captcha