اعزام کاروان‌های قرآنی به شهرستان‌های استان کردستان
کد خبر: 3873299
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲

اعزام کاروان‌های قرآنی به شهرستان‌های استان کردستان

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور از راه‌اندازی کاروان‌های قرآنی ویژه دهه فجر خبر داد و گفت: کاروان‌های قرآنی با حضور یکی از قاریان بین‌المللی در دهه فجر سال جاری به شهرستان‌های استان کردستان اعزام خواهند شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام حسن منتظری، رئیس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در کمیته روحانیون ستاد دهه فجر که امروز، یکم بهمن‌ماه در سالن جلسات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، به دستاوردهای چهل‌ساله انقلاب اسلامی اشاره و اظهار کرد: حاکمیت دینی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای چهل‌ساله انقلاب اسلامی است.
وی با اشاره به اینکه نظام مقدس انقلاب اسلامی ایران به دنبال حکومت اسلامی و اجرای احکام اسلامی در دنیا است، تأکید کرد: در این راستا بازخوانی دستاوردهای چهل‌ساله انقلاب اسلامی امری ضروری برای مسئولان است.
حجت‌الاسلام منتظری مردم را حافظان دستاوردهای چهل‌ساله انقلاب اسلامی دانست و عنوان کرد: باوجود توطئه‌های روزافزون دشمنان برای جلوگیری از رشد و پیشرفت نظام مقدس انقلاب اسلامی ملت ایران همواره حامی و پشتیبان نظام بوده و توطئه‌های دشمنان را به‌راحتی خنثی می‌کنند.
وی به قدرت و عظمت ایران اسلامی در عرصه‌های داخلی و خارجی اشاره و عنوان کرد: پیشرفت‌های روزافزون انقلاب اسلامی ایران به برکت اجرای احکام و دستورات دین اسلام بوده است.
مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اشاره به شکل‌گیری وحدت اسلامی در جهان برکت انقلاب اسلامی اعلام کرد: وحدت اسلامی بزرگ‌ترین سرمایه جهان اسلام بوده و راهکاری مؤثر و کارساز برای مقابله با توطئه‌های دشمنان است.
وی با تأکید بر اینکه تکیه به استعمار و کشورهای غربی نتیجه‌ای جز نابودی ندارد، افزود: در این راستا باید با تلاش همه‌جانبه خود تا در تمام عرصه‌های اقتصادی به خوداتکایی برسیم چراکه جهان استکبار هیچ‌گاه به فکر خدمت‌رسانی به هیچ جامعه‌ای نبوده است.
حجت‌الاسلام منتظری در ادامه به برنامه‌های اجرایی کمیته روحانیون ستاد دهه فجر اشاره و عنوان کرد: همایش منطقه‌ای ائمه جمعه با حضور استان‌های آذربایجان غربی، کرمانشاه و کردستان با موضوع «نقش ائمه جمعه در تبیین دستاوردهای انقلاب»  با نگاه ویژه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، نقش شهید سلیمانی در تقویت جبهه تقریب و مبارزه با جریان‌های تکفیری، نقش ائمه جمعه در مصونیت جامعه در مواجهه با فتنه‌های داخلی و خارجی یکی از برنامه‌های شاخص این کمیته در دهه فجر سال جاری است.
وی برگزاری جشن انقلاب با محور تبیین گام دوم انقلاب در مدارس، برگزاری محافل قرآنی، برگزاری همایش سراسری روحانیون تشیع و تسنن با حضور مهمانانی از داخل و خارج استان و برگزاری همایش‌های شهرستانی با حضور طلاب را ازجمله برنامه‌های اجرایی کمیته روحانیون ستاد دهه فجر استان کردستان عنوان کرد.
مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور یادآور شد: برگزاری همایش طلاب تشیع و تسنن، دعوت از مهمانان خارجی جامعه‌المصطفی برای حضور در مراسم ویژه این ایام، بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در خارج از مرزهای کشور، برگزاری برنامه‌های فرهنگی دانشجویی با مشارکت اداره ارشاد، راه‌اندازی کاروان‌های قرآنی در شهرستان‌ها با حضور یکی از قاریان بین‌المللی، برگزاری نشست‌های خبری و تجلیل از خبرنگاران تقریبی در این ایام و تجلیل از خانواده‌های شهدای اهل سنت از دیگر برنامه‌های مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در ایام‌الله دهه فجر  سال جاری است.
انتهای پیام
captcha