حضور «پدران» در سی‌وهشتمین دوره جشنواره فیلم فجر
کد خبر: 3875223
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶

حضور «پدران» در سی‌وهشتمین دوره جشنواره فیلم فجر

گروه فرهنگی- معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از راه‌یابی فیلم «پدران» اثر سالم صلواتی، فیلم‌ساز کردستانی به سی‌و‌هشتمین دوره جشنواره فجر خبر داد و گفت: با توجه به این امر فیلم هنرمند کردستانی به‌صورت ویژه در کردستان اکران خواهد شد.

سامان احمدی، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: فیلم‌های سی‌و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر هم‌زمان با سراسر کشور در سینما بهمن سنندج نیز اکران خواهد شد.
وی از راه‌یابی فیلم «پدران» اثر سالم صلواتی، فیلم‌ساز کردستانی به سی‌و‌هشتمین دوره جشنواره فجر خبر داد و گفت: با توجه به این امر فیلم هنرمند کردستانی به‌صورت ویژه در کردستان اکران خواهد شد.
وی با تبریک به سالم صلواتی فیلم‌ساز کردستانی به جهت حضور دومین بار در جشنواره فیلم فجر بیان کرد: کردستان مهد فیلم‌سازان بزرگی بوده و حضور این فیلم‌سازان در جشنواره‌های معتبر جهانی و ملی برای ما متولیان فرهنگ و هنر استان کردستان بسیار جای افتخار و غرور است.
احمدی عنوان کرد: فیلم«پدران» به کارگردانی سالم صلواتی و تهیه‌کنندگی شهرام مسلخی از دیار کردستان به بخش «نگاه نو» سی‌و‌هشتمین جشنواره فیلم فجر از افتخارات بزرگ برای فیلم‌ساز کردستان و مردم این منطقه است.
وی اعلام کرد: در خلاصه داستان این فیلم آمده است؛ رویارویی دو نسل می‌تواند حادثه بیافریند؛ در پدران حادثه‌ای دو نسل را رو درروی یکدیگر قرار می‌دهد.
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: در این فیلم هنرمندانی چون علیرضا ثانی‌فر، هدایت هاشمی، گلاسه عباسی، مهشید ناصری، کیوان پرمهر، مهدخت مولایی، نوید لایقی، سارینا ترقی، یوسف یزدانی، مرتضی خانجانی، شیدا مؤدب، سعید پورشعبانی و سعید باغبان ایفای نقش کرده‌اند.
وی اعلام کرد: با توجه به اینکه فیلم‌های جشنواره فجر برای اولین بار اکران خواهند شد لذا برای علاقه‌مندان و دوستداران فیلم‌های سینمایی، دیدن این فیلم‌ها در اولین اکرانشان همیشه فرصتی مغتنم بوده است و در این راستا سال‌های گذشته علاقه‌مندان برای دیدن این فیلم‌ها باید به تهران سفر می‌کردند.
احمدی یادآور شد: به‌منظور حذف هزینه سفر به تهران برای دیدن فیلم‌های جشنواره فجر این فرصت فراهم‌شده که در استان‌های مختلف به‌صورت هم‌زمان این فیلم‌ها در سینماهای شاخص استان‌ها اکران شوند و در استان کردستان نیز سینما بهمن سنندج امسال فیلم‌های جشنواره فجر نمایش داده خواهند شد.
گفتنی است؛ سالم صلواتی از فیلم‌سازان کردستانی با فیلم «زمستان آخر» به شهرتی بین‌المللی رسید و این فیلم جوایز متعددی در جشنواره‌های بین‌المللی ازجمله جشنواره فیلم لبنان و بغداد را از آن خود کرد. نخستین فیلم او، فیلم کوتاهی به نام «رؤیاهای برفی» بود که این فیلم، هم در ایران و هم به‌صورت بین‌المللی مورد تحسین واقع شد.

انتهای پیام
captcha