نمایش «دمام»؛ کاری از تئاتر مردمی بچه‌های مسجد همدان به اجرا درمی‌آید
کد خبر: 3876380
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷

نمایش «دمام»؛ کاری از تئاتر مردمی بچه‌های مسجد همدان به اجرا درمی‌آید

گروه فرهنگی ـ مدیر روابط عمومی حوزه هنری استان همدان با بیان اینکه این مجموعه در بهمن ماه سال جاری، چند برنامه شاخص در دستور کار خود دارد، افزود: نمایش «دمام»، کاری از تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری استان و به کارگردانی مهدی کوثری یگانه، روز سه شنبه، 15بهمن ماه پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد‌النبی (شکریه18 متری توحید) به اجرا درخواهد آمد.

نمایش «دمام»؛ کاری از تئاتر مردمی بچه‌های مسجد همدان به اجرا درمی‌آیدمسعود فلاح، مدیر روابط عمومی حوزه هنری استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: این مجموعه در بهمن ماه سال جاری، چند برنامه شاخص در دستور کار خود دارد.
مدیر روابط عمومی حوزه هنری استان همدان افزود: نمایش «دمام»، کاری از تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری استان و به کارگردانی مهدی کوثری یگانه، روز سه شنبه، 15بهمن ماه پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد‌النبی (شکریه18 متری توحید) به اجرا درخواهد آمد.

وی مهدی کوثری کارگردان این اثر را از فعالان تئاتر استان دانست و افزود: نویسندگی و کارگردانی نمایش نامه های مهر مهر، قرار، انتظار، مهدویت، پدربزرگ گم شده و ایفای نقش در نمایش های غریبه شام، فرزند، پل، کابوس قافله سالار را می توان از جمله فعالیت های هنری مهدی کوثری اعلام کرد.
وی با بیان اینکه کارگردان این اثر همزمان آموزش نوجوانان مسجدا النبی(ص) را در دستور کار خود داشته است تصریح کرد: یکی از رسالت‌های حوزه هنری در تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، آموزش نوجوانان علاقمند و مستعد مساجد در عرصه نمایش است.
فلاح اشاره کرد: محمدرضا باباخانیان امین بهرامی، علیرضا خلوجینی، احسان فلاح، امیرعلی مهماندوست وآیدین نجفی را بازیگران آموزش دیده این نمایش اعلام کرد و گفت: سعی بر آن است در این جریان تئاتری، علاقمندان این رشته را در مساجد شناسایی، تحت نظر یک مربی فنی به شکل رایگان آموزش دهیم تا گامی موثر جهت کشف، جذب و پرورش این علاقمندان برداشته شود.
مدیر روابط عمومی حوزه هنری استان همدان تئاتر بچه‌های مسجد را اقدامی در راستای رشد تئاتر دینی دانست و تصریح کرد: حوزه هنری استان همدان، آمادگی آموزش و پروش نوجوانان و جوانان فعال درکانون های فرهنگی و پایگاه های بسیج مساجد در عرصه تئاتر را در اقصا نقاط مختلف استان دارد.
وی ادامه داد: این نمایش با همکاری پایگاه اباصالح المهدی(عج)، امشب بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد النبی(ص)(شکریه- 18 متری توحید) برگزار خواهد شد.
وی اضافه کرد: برگزاری جلسه «نقد و بررسی داستان کودک و نوجوان» در روز سه شنبه، 15 بهمن ماه ساعت 15 در محل حوزه هنری همدان و اجرای نمایش «جامانده»، از تولیدات تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری استان همدان در روز چهارشنبه 16 بهمن ماه در مسجد «صفی» شهرستان ملایر از دیگر برنامه‌های این مجموعه است.
فلاح از برگزاری نوزدهمین «شب آواز هگمتانه» همراه با نکوداشت «فرهاد کریمی» و رونمایی از آلبوم لری «سیلی نکردی» و در 25 بهمن ماه ساعت 16 در تالار فجر همدان و کارگاه «نوازندگی سه تار» با حضور استاد بهداد بابایی در آموزشگاه موسیقی رودکی در روز پنج شنبه 17 بهمن ماه خبر داد.
مدیر روابط عمومی حوزه هنری استان همدان گفت: ویژه برنامه «صبح خاطره» ویژه دانش آموزان انقلابی از دیگر برنامه‌های این مجموعه در این ایام است که روز دوشنبه 21 بهمن ماه ساعت 10 صبح در مدرسه ریحانه النبی(س) برگزار خواهد شد.
وی از برگزاری «شب خاطره» با موضوع گرامیداشت شهدای عملیات والفجر 8 و دومین یادواره شهدای منطقه سعیدیه در مسجد امام خمینی(ره) این منطقه در روز پنج شنبه 17 بهمن ماه پس از نماز مغرب و عشا خبر داد.
فلاح از برگزاری سی و یکمین جشنواره سالانه ادبی استان خبر داد و گفت: این جشنواره در بخش‌های «شعر و داستان» با محوریت «شهید سردار آسمانی حاج قاسم سلیمانی و مقاومت اسلامی» برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه آخرین مهلت ارسال آثار تا 15 اسفند ماه سال جاری است، گفت: بخش شعر شامل شعرهای کلاسیک، سپید، کودک و نوجوان و بخش داستان شامل بزرگ‌سال، کودک و نوجوان است.
فلاح گفت: علاقمندان می‌توانند آثار خود را با ذکر نام و نام خانوادگی و شماره تماس به دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان همدان واقع در خیابان شریعتی، روبه‌روی بانک صادرات مرکزی، بن‌بست زرین تحویل دهند یا به ایمیل info@arthamadan.ir با ذکر عنوان جشنواره‌‌ سالانه‌ ادبی ۹۸‌ ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha