الگوگیری از جنگ دفاع مقدس؛ علت پیشرفت امروز جبهه مقاومت
کد خبر: 3876513
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹

الگوگیری از جنگ دفاع مقدس؛ علت پیشرفت امروز جبهه مقاومت

گروه اجتماعی ـ معاون اطلاعات عملیات لشگر 32 انصارالحسین(ع) همدان در دوارن دفاع مقدس گفت: امروز اگر جبهه مقاومت به شیرینی پیش می‌رود به این خاطر است که ما الگویی از جنگیدن را در دفاع مقدس ارائه کردیم

الگوگیری از جنگ دفاع مقدس؛ علت پیشرفت امروز جبهه مقاومتبه گزارش ایکنا از همدان، اکبر امیر پور، معاون اطلاعات عملیات لشکر 32 انصارالحسین(ع) همدان در دوارن دفاع مقدس، امروز 15 بهمن ماه در مراسم رونمایی از کتاب «هفتاد ودومین غواص» تازه ترین اثر حمید حسام گفت: پیروزی دوم نظام جمهوری اسلامی، «آغاز جنگ» و آزمون افراد در این جنگ 8 ساله بود.
معاون اطلاعات عملیات لشکر 32 انصارالحسین(ع) همدان در دوارن دفاع مقدس گفت: همانگونه که امام خمینی(ره) فرمودند «جبهه یک دانشگاه است»، به راستی که جبهه محل کسب علم است، علم ایثار، از خودگذشتگی، مردانگی و ... .
وی اضافه کرد: جوانانی که انقلاب کردند و آن را به پیروزی رساندند باید پس از آن برای خود دانشگاهی انتخاب می‌کردند و در این بین چه دانشگاهی بهتر از جنگ و دفاع مقدس، در این دانشگاه اساتیدی بودند که مربیان جبهه بودند.
امیر پور اشاره‌ای به شخصیت والای شهید چیت سازیان داشت و اضافه کرد: در لشکر انصارالحسین(ع) همدان در جبهه شخصی به نام علی چیت سازیان حضور داشت که به اذعان همه آن هنگام که رزمنده‌ای گرفتار می‌شد با تمام وجود حاضر شده و مشگل گشایی می‌کرد.
وی ابراز کرد: علی چیت‌سازیان معجونی از اقوام کرد، فارس، لر، بلوچ و ... را کنار یکدیگر جمع کرده بود و موجب اتحاد میان رزمندگان در جنگ شده بود در این بین آن هنگام که کریم مطهری پا در عرصه جنگ نهاد، عاشق علی چیت ساز می‌شود و برای همیشه سمبل و الگویی برای کریم باقی می‌‌ماند.
معاون اطلاعات عملیات لشکر 32 انصارالحسین(ع) همدان در دفاع مقدس گفت: امروز اگر جبهه مقاومت به شیرینی پیش می‌رود به این خاطر است که ما الگویی از جنگیدن را در دفاع مقدس ارائه کردیم که هیچ کس مانند آن را نداشت و راه و رسم آن نوع جنگیدن را نمی دانست.
امیرپور گفت: در هر جای دنیا برای حضور در یک جنگ ابتدا باید فرد در دانشگاه نظامی حاضر شده و راه و رسم جنگیدن را به صورت آکادمیک آموزش ببیند، از طرفی ابزار آلات یکی دیگر از الزامات جنگ بود.
این رزمنده دفاع مقدس ادامه داد: در این بین دفاع مقدس، یکی از الطاف خفیه الهی بود که امام (ره) از آن رونمایی کرد، الطاف خفیه‌ای که می‌شود بدون آموزش‌های نظامی در دانشگاه‌ها و بدون ابزار جنگید و پیروز شد.
امیرپور با اشاره به اینکه عملیات کربلای 4، جنگی متفاوت بود، گفت: جنگیدن در اروندرود، آبی که مواج و خروشان و گاه آرام بود تکنیک خاص خود را می‌طلبید اما آنچه در این بین موجب ایستادگی ومقاومت رزمندگان شد، اعتقاد و توکل به خدا و اعتماد به راهی بود که انتخاب کرده بودند.
وی با بیان اینکه در این عملیات غربت و مظلومیت با یکدیگر درآمیخته بودند، گفت: همان اعتقاد و توکل به خدا و غربت و مظلومیت بود که دست به دست یکدیگر داد تا انسان‌های بسیاری در این عملیات بزرگ شدند.
امیر پور با بیان اینکه هیچ‌گاه شرایط خوب و رفاه و آسایش موجب تربیت انسان‌های والا نشده است، گفت: انسان‌های بزرگ در شرایط سخت تربیت و رشد می‌کنند که نمونه آن «کریم مطهری» جانباز دفاع مقدس و فرمانده گردان جعفر طیار در این عملیات است.

انتهای پیام
captcha