۳۰ درصد اراضی سنندج وقفی است
کد خبر: 3876820
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵

۳۰ درصد اراضی سنندج وقفی است

گروه اجتماعی ــ رئیس اداره اوقاف سنندج با اشاره به اینکه اجرای نیت واقف بر اساس مذهب امام شافعی یکی از اولویت‌های اداره اوقاف سنندج است، افزود: ۳۰ درصد از اراضی این شهرستان وقفی است که به‌صورت متصرفی و غیر متصرفی اداره می‌شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، آرمان شریفی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سنندج در همایش امامان جمعه و جماعت، هیئت امنا و خدام مساجد شهرستان سنندج که امروز، ۱۶ بهمن‌ماه در مجتمع نور برگزار شد، گفت: وقف احسان ماندگار و صدقه جاریه است که می‌تواند راهگشای بسیاری از مسائل و مشکلات نیازمندان باشد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در شهرستان سنندج 580 موقوفه متصرفی داریم، افزود: 850 نوع نیت وقف در سطح کشور داریم که با وجود این امر 90 درصد نیات مربوط به مساجد است.

شریفی ماموستایان را سنگربانان اصلی حفظ ارزش‌های اسلامی دانست و ادامه داد: ماموستایان باید مروجان فرهنگ وقف باشند و زمینه تغییر نیات واقفان به سمت نیازهای روز جامعه فراهم کنند.

وی وقف را شامل وقف عام و وقف خاص دانست و بیان کرد: مساجد و مدارس جزء وقف عام هستند و وقف خاص مانند وقف‌ اولاد ذکور است.

رئیس اداره اوقاف کردستان به شاخص تمایز وقف با سایر اعمال نیک اشاره و تصریح کرد: ماندگاری وقف، تعیین نیت و تولیت اموال از شاخص‌های تمایز وقف نسبت به سایر امور نیک است.

شریفی به خیرات و مبرات وقف برای فرد واقف اشاره و بیان کرد: با وقف کردن بخشی از اموال فرد حبس شده و تا قیامت خیرات آن برای فرد واقف باقی می‌ماند.

وی سازمان اوقاف را به برکت وجود واقفان خیراندیش، یکی از املاک‌داران بزرگ کشور دانست و بیان کرد: اداره اوقاف به‌عنوان متولی در حفظ و اجرای نیت موقوفات تلاش می‌کند.

رئیس اداره اوقاف سنندج با اشاره به اینکه اجرای نیت واقف بر اساس مذهب امام شافعی یکی از اولویت‌های اداره اوقاف شهرستان سنندج است، افزود: ۳۰ درصد از اراضی شهرستان سنندج وقفی است که به‌صورت متصرفی و غیر متصرفی اداره می‌شود.

وی با بیان اینکه هر فردی با قدمی، قلمی، نفسی و درهمی می‌تواند در راه وقف قدم بردارد، بیان کرد: حدود ۵۰ درصد کل موقوفات توسط متولیان اداره می‌شود.

شریفی یادآور شد: دغدغه اصلی اداره اوقاف و امور خیریه استان کردستان در یک سال گذشته رفع نیاز نیازمندان بوده است و در این راستا با مجوز سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای اجرای امینانه نیات واقفان چهار هزار بسته غذایی در دهه فجر بین نیازمندان سقز و سنندج توزیع خواهد شد.

انتهای پیام
captcha