شهید سلیمانی شخصیت استثنایی تاریخ بشریت است
کد خبر: 3879167
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷

شهید سلیمانی شخصیت استثنایی تاریخ بشریت است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و فضای مجازی شهید حاج قاسم سلیمانی را شخصیت استثنایی تاریخ بشریت دانست و گفت: وجود ویژگی‌هایی از قبیل سلحشوری، شجاعت، حماسه‌سازی، فداکاری و جمال، شهید سلیمانی را شخصیت استثنایی تاریخ بشریت کرده است.

به گزارش ایکنا از کردستان، عزت‌الله ضرغامی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و فضای مجازی، امروز، 27 بهمن‌ماه، در مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت سردار قاسم سلیمانی اظهار کرد: کُردها شناسنامه و هویت ملت ایران هستند، چراکه تاریخ کشورمان نشان می‌دهد که کُردها از هزاران سال پیش ایران را تشکیل داده‌اند. قومیت‌ها و در رأس آن‌ها کُردها در کشور ما خود ایران هستند و هیچ‍‌گاه از ایران اسلامی جدا نبوده‌اند و به جرئت می‌توان گفت که حاج قاسم سلیمانی فرزند کردستان بوده است.
 
ضرغامی شهید حاج قاسم سلیمانی را شخصیت استثنایی تاریخ بشریت دانست و بیان کرد: ما باید بررسی و تحلیل کنیم که چه شاخصه‌های در حاج قاسم سلیمانی وجود داشت که وی را شخصیت استثنایی تاریخ بشریت کرد. از بین سرداران و تاریخ انقلاب‌های جهان گروهی به دلیل داشتن ویژگی‌های خاص الهام‌بخش دیگران شده‌اند که این ویژگی‌ها شامل سلحشوری، شجاعت، حماسه‌سازی، فداکاری و در کنار آن‌ها صفت جمال بوده است.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و فضای مجازی اعلام کرد: صفت جمال به معنای تمام خوبی‌ها، نیکی‌ها، زیبایی‌ها، رفتار پسندیده انسانی است که تمام این صفات جمال در وجود کُردها وجود دارد و باید گفت کُردها مهد فرهنگ و هنر هستند. توانمندی‌های فکری، دینی، فرهنگی و هنری کُردها بی‌نظیر بوده است و کردستان سرشار از خوبی‌ها و زیبایی‌هاست.
 
ترامپ از مردم ایران وحشت دارد
 
ضرغامی ابراز کرد: ترامپ به واسطه وحشت از فرهنگ مردم ایران در تهدیدات خود حمله به پایگاه‌های فرهنگی سطح کشور را عنوان می‌کند و این نشان از فرهنگ متعالی مردم و نخبگان کشورمان دارد. رئیس جمهوری آمریکا در تریبون‌های جهانی اعلام کرد مردم ایران با آمریکا سر جنگ ندارد و خسته شده‌اند و شعار مرگ بر آمریکا نمی‌دهند اما مردم کشورمان جواب ترامپ را در تشییع پیکر سردار سلیمانی و راهپیمایی ۲۲ بهمن دادند.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و فضای مجازی به مردم‌داری، انقلابی و فراجناحی بودن شهید سلیمانی اشاره کرد و ادامه داد: شهید سلیمانی قهرمان جهانی و محبوب است و زمانی شهادت نصیبش شد که دنیا به یک قهرمان بزرگ نیاز داشت تا به آن تکیه کرده و در برابر قلدری‌های ستمگران جهان بایستد. 
 
شهید سلیمانی فرزند کردستان است
 
وی با بیان اینکه شهید سلیمانی در کنار سلحشوری و فداکاری، مانند مردم کُرد یک شخصیت فرهنگی، رسانه‌ای و متواضع بود، افزود: اگر سردار سلیمانی چیزی را به ارث برده از شما مردم کردستان است چرا که ریشه ایران از کُردها تشکیل شده و اگر از کردستان چنین فرزندی پرورش یافته است. پس این شهید از ناحیه شما و متعلق به شماست. کردستان استانی مرزی و دارای قابلیت‌هایی در زمینه کشاورزی و دامداری است. پس در کنار این توانمندی‌ها نباید عده‌ای به کولبری پرداخته و جانشان را در این راه از دست بدهند.
 
وی مشروع‌ترین خواسته مردم استان کردستان را اشتغال دانست و گفت: وجود کولبری و کشته شدن افرادی در این عرصه به خاطر سیاست‌های اشتباه است و باید اقداماتی اساسی صورت گیرد.
 
ضرغامی با بیان اینکه مردم کردستان بار دیگر با حضور گسترده در انتخابات بینش سیاسی بالای خود را نشان خواهد داد، اعلام کرد: مشارکت داغ و انقلابی در انتخابات دوم اسفند تیری به چشم دشمنان این انقلاب و نظام اسلامی است. آمریکا بداند که مردم ایران اسلامی این انقلاب را از خود می‌دانند. پس تصور نابودی و براندازی نظام اسلامی را باید از ذهن تاریک خود بیرون کند.
انتهای پیام
captcha