آغاز انتخابات مجلس یازدهم در کردستان
کد خبر: 3880222
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۶

آغاز انتخابات مجلس یازدهم در کردستان

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان کردستان هم‌زمان با سراسر کشور دقایقی پیش آغاز شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، رأی‌گیری در یک هزار و ۲۳۴ صندوق اخذ رأی در مناطق شهری و روستایی استان کردستان هم‌زمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح آغاز شد.

یک هزار و ۲۳۴ شعبه اخذ رأی برای جمع‌آوری آرای مردم استان کردستان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اختصاص یافت که ۵۲۹ شعبه آن شهری، ۷۰۵ شعبه آن روستایی است.

از مجموع کل شعب اخذ رأی استان کردستان، ۶۳۲ شعبه ثابت و ۶۰۲ شعبه سیار هستند.

در شهرستان سنندج ۲۵۳ صندوق اخذ رأی وجود دارد که از این تعداد، ۱۴۷ صندوق اخذ رأی شهری و ۱۰۶ صندوق اخذ رأی روستایی که از صندوق‌های اخذ رأی شهری تعداد ۱۳۹ صندوق ثابت و هشت مورد نیز سیار است و صندوق‌های اخذ رأی روستایی این شهرستان نیز ۳۸ شعبه ثابت و ۶۸ شعبه سیار است. در شهرستان مریوان نیز ۱۳۴ شعبه و صندوق اخذ رأی شامل ۷۰ صندوق شهری و ۶۳ شعبه روستایی مستقرشده که ۷۴ شعبه ثابت و ۶۰ شعبه سیار است.در شهرستان سروآباد نیز ۶۲ شعبه و صندوق اخذ رأی شامل هشت صندوق شهری و ۵۴ روستایی مستقرشده که ۳۱ شعبه ثابت و ۳۱ شعبه سیار است. شهرستان سقز نیز ۲۲ شعبه و صندوق اخذ رأی شامل ۹۶ صندوق شهری و ۱۲۴ روستایی مستقرشده است. تعداد شعبه‌های اخذ رأی شهرستان بانه نیز شامل ۹۹ مورد که ۳۵ آن شهری و ۶۴ شعبه نیز روستایی بوده که ۴۰ شعبه ثابت و ۵۹ شعبه سیار است.

در شهرستان کامیاران نیز ۸۴ شعبه و صندوق اخذ رأی شامل ۲۲ صندوق شهری و ۵۱ روستایی تحویل عوامل اجرایی شد که از این تعداد۳۲ صندوق اخذ رأی شهری و سه صندوق رأی ثابت است. در شهرستان دیواندره نیز ۹۲ شعبه و صندوق اخذ مستقرشده که ۳۵ شعبه ثابت و ۴۹ شعبه سیار برای جمع‌آوری آرای مردم اختصاص‌یافته است. در شهرستان بیجار نیز ۱۱۲ شعب اخذ رأی دارد که شامل ۴۱ شعبه شهری و ۷۱ شعب روستایی که دو شعبه شهری سیار و دو شعبه روستایی از این تعداد ثابت هستند. در شهرستان قروه نیز دارای ۱۰۸ شعبه شامل ۶۴ شعبه ثابت و ۴۴ شعبه سیار است. در شهرستان دهگلان نیز دارای ۷۰ شعبه شامل ۳۰ شعبه ثابت و ۴۰ شعبه سیار می‌باشد.

یادآور می‌شود استان کردستان دارای پنج حوزه انتخابیه و ۶ نماینده در مجلس شورای اسلامی شامل ۲ نماینده در حوزه انتخابیه سنندج، کامیاران و دیواندره، یک نماینده در حوزه انتخابیه بیجار، یک نماینده در حوزه انتخابیه قروه و دهگلان، یک نماینده در حوزه انتخابیه سقز و بانه و یک نماینده در حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد است.

 

انتهای پیام
captcha