306 عنوان کتاب در کردستان منتشر شده است
کد خبر: 3881618
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳

306 عنوان کتاب در کردستان منتشر شده است

سرپرست اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کردستان گفت: ۳۰۶ عنوان کتاب به زبان فارسی و کُردی و در موضوعات مختلف علوم بشری همچنین حوزه کتاب کودک تا پایان بهمن ماه امسال توسط ناشران استان منتشر شده که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته است.

عبیدالله رستمی، سرپرست اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با اشاره به رسالت حوزه فرهنگ در خصوص ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه اظهار کرد: سرانه مطالعه کتاب از جمله شاخص‌های مهم در توسعه فرهنگی هر کشوری است، اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی در همین راستا اقدامات و فعالیت‌های مناسبی جهت ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بین عامه مردم به خصوص دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی انجام داده و خواهد داد.
وی افزود: اهدای کتاب به کتابخانه‌های مناطق حاشیه شهر و روستاها و مدارس این نقاط کمتر توسعه یافته، تشکیل جام باشگاه‌های کتابخوانی در همه حوزه‌های مختلف دانش‌آموزی و مهد کودک‌ها و بخش کودک و نوجوان، برگزاری نمایشگاهای کتاب بزرگ استانی به صورت بین‌المللی از جمله مهم‌ترین اقدامات ترویجی کتابخوانی در سطح استان است.
رستمی با اشاره به افزایش کتب منتشر شده امسال نسبت به سال گذشته اعلام کرد: ۳۰۶ عنوان کتاب به زبان فارسی و کُردی و در موضوعات مختلف علوم بشری همچنین حوزه کتاب کودک تا پایان بهمن ماه امسال توسط ناشران استان منتشر شده که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته است.
وی عنوان کرد: بدون شک برگزاری نمایشگاهای کتاب استانی با حضور ناشران برجسته سراسر کشور و ناشران اقلیم کردستان عراق یکی از بهترین راه‌های افزایش مطالعه کتاب است در همین زمینه در طول دو سال گذشته سه نمایشگاه بزرگ با حضور ناشران سراسر کشور و اقلیم کردستان عراق و چندین کشور منطقه برگزار شده، خوشبختانه این نمایشگاه‌های کتاب مورد استقبال بی‌نظیر مردم نیز قرار گرفته است.
رستمی به طرح‌های ترویجی کتابخوانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان اشاره و عنوان کرد: طرح جام باشگاه‌های کتابخوانی، طرح روستاها و عشایر دوستدار کتاب، طرح پایتخت کتاب ایران و طرح تقدیر از مروجان کتابخوانی از جمله این طرح‌ها بوده که استان کردستان در این زمینه موفق بوده است.
وی در پایان با اشاره به اینکه در حال حاضر در حوزه ترویج  فرهنگ کتابخوانی  ۷۹ انتشاراتی در زمینه چاپ و نشر کتاب فعالیت می‌کنند، یادآور شد: شش باب کافه کتاب در سطح شهر سنندج و ۱۲۱ کتابفروشی در سطح استان در حوزه توزیع کتب فعالانه مشغول به فعالیت ترویجی فرهنگ مطالعه هستند.
انتهای پیام
captcha