اجرای طرح «کرامت» در مدارس استثنایی کردستان
کد خبر: 3882395
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱

اجرای طرح «کرامت» در مدارس استثنایی کردستان

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان کردستان از اجرای رویکرد تربیتی و پرورشی کرامت در مدارس با نیاز‌های دوره ابتدایی استان خبر داد و گفت: طرح کرامت در راستای تربیت ارزشی به‌ویژه ارزش‌های اخلاقی در ۳۳ مدرسه دوره ابتدایی استان کردستان اجرا می‌شود.

خلیل رنجبر، رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: طرح کرامت در راستای تربیت ارزشی به ویژه ارزش‌های اخلاقی و آموزش مهارت‌های زندگی در 33  مدرسه دوره ابتدایی استان کردستان اجرا می‌شود.

وی افزود: ارتقای توانمندی‌های دانش‌آموزان برای زندگی فردی و اجتماعی متناسب با ارزش‌های اسلامی، زمینه‌سازی برای تقویت بینش و مهارت، تقویت روحیه وتکریم دانش‌آموزان از اهداف برگزای این طرح است.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان کردستان بیان کرد: این طرح برای 880 نفر از دانش‌آموزان با نیاز ویژه ذهنی، دارای آسیب بینایی، شنوایی، معلول جسمی - حرکتی، چندمعلولیتی و طیف اُتیسم دوره ابتدایی اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: اهمیت آگاهی معلمان از مسائل روانشناختی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با کمک به کاهش مشکلات و ناهنجاری‌ها باعث ارتقای اعتماد به نفس، ایجاد رابطه‌ای فعال و پویا، پرورش واعتلای آموزه‌های اخلاقی در آنان می‌شود.

رنجبر با بیان اینکه طرح کرامت مهم‌ترین شیوه برای آموزش مهارت‌های زندگی وارزش‌های اخلاقی به دانش‌آموزان است، اعلام کرد: معلم کارآمد و اثربخش با برقرای ارتباط صحیح تفاهم و دوستی را به دانش‌آموزان آموزش داده وآنان را برای ورورد به جامعه آماده می کند.

وی رسالت آموزش وپرورش را تقویت نگرش انسانی و ایجاد توانایی در افراد جامعه برای زندگی سالم وسازنده عنوان کرد و یادآور شد: معلمان می‌توانند با زبانی ساده روح وروان دانش آموزان را با پاکی‌ها، صداقت‌‌ها و ارزش‌های اخلاقی آشنا کنند.

انتهای پیام
captcha