بازگشت مادر اعدامی به زندگی
کد خبر: 3884278
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵

بازگشت مادر اعدامی به زندگی

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کردستان در امور شوراهای حل اختلاف از بخشش مادر سنندجی پای چوبه‌دار با تلاش دلسوزانه اعضای شوراهای حل اختلاف استان خبر داد.

بازگشت مادر اعدامی به زندگی

به گزارش ایکنا از کردستان، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کردستان، برجعلی برهان‌پناه، معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کردستان اظهار کرد: طی مشاجره خانوادگی در سال 95 بین زوجین در سنندج یک فقره قتل عمد به وقوع پیوست که پس از مراحل دادرسی نهایتاً حکم قصاص نفس در دادگاه کیفری یک استان کردستان صادر و پرونده به جهت اجرای حکم قصاص به شعبه اجرای احکام کیفری سنندج ارجاع شد.

وی افزود: در ادامه پرونده جهت اخذ رضایت از خانواده اولیای دم به شعبه ویژه صلح و سازش کانون اصلاح و تربیت شورای حل اختلاف سنندج ارجاع شد که با تلاش مجدانه اعضای شعبه و برگزاری جلسات متعدد با خانواده اولیای دم در تاریخ 14 اسفندماه سال جاری خانواده مقتول حاضر به اعلام رضایت و گذشت شدند.

برهان‌پناه تأکید کرد: این پرونده دهمین پرونده قتل عمدی بود که امسال با تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف استان به صلح و سازش منجر شد و نقش پررنگ اعضای شوراهای حل اختلاف در این اقدامات خداپسندانه ملموس بود. صلح و سازش از وظایف ذاتی شوراهای حل اختلاف است و وجود گذشت در فرهنگ مردم بستر مناسبی برای مشارکت در تأمین نظم عمومی و تسریع در توسعه عدالت پایدار خواهد بود.

وی یادآور شد: گسترش فرهنگ گذشته در جامعه از تأکیدات و اولویت‌های قوه قضاییه است که در ادامه این راه پربرکت فرهنگ حسنه صلح و سازش در جامعه فراگیرتر خواهد شد.

انتهای پیام
captcha