راه‌اندازی پویش مجازی «فرشتگان زمینی» در کردستان
کد خبر: 3884689
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲

راه‌اندازی پویش مجازی «فرشتگان زمینی» در کردستان

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان کردستان از راه‌اندازی پویش مجازی اُنس با قرآن با عنوان «فرشتگان زمینی» برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان کردستان خبر داد.

خلیل رنجبر، رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، از برگزاری پویش مجازی انس با قرآن با عنوان «فرشتگان زمینی» برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان کردستان خبر داد و اظهار کرد: حدود 500 دانش‌آموز با نیاز ویژه در این محفل معنوی و برنامه آموزشی، فرهنگی و تربیتی شرکت می‌کنند.

وی افزود: بر اساس منشور توسعه فرهنگ قرآنی در هر یک از دوره‌های تحصیلی اهداف خاصی متناسب با سن وسال دانش‌آموزان در این محافل مجازی در نظر گرفته شده است.

رنجبر با اشاره به برگزاری این محفل قرآنی در 31 مدرسه مجازی بیان کرد: این محفل قرآنی در راستای نهادینه کردن فرهنگ تلاوت روزانه قرآن، ایجاد روحیه قرآنی و آشنایی با شیوه تلاوت صحیح کتاب آسمانی برای دانش‌آموزان دختر وپسر با نیازهای ویژه دوره ابتدایی، متوسطه دوره اول پیش حرفه‌ای و حرفه‌ای دوره دوم در حال برگزاری است.  ترویج فرهنگ قرآنی وآشنایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با مفاهیم اخلاقی وتربیتی قرآن از اهداف برگزاری این برنامه معنوی است.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان کردستان با تأکید بر اینکه تزکیه بر تعلیم تقدم دارد، اعلام کرد: در این راستا رویکرد آموزش وپرورش نیز همواره در این مسیر بوده است چراکه سند تحول بنیادین بر اساس آموزه‌های قرآن طراحی شده است.

وی با بیان اینکه در اين برنامه سعي بر آن است تا از ظرفيت دانش‌آموزان و فرهنگيان فعال در حوزه قرآن استفاده شود، افزود: یکی از دستاوردهای محافل انس با قرآن کریم تعمیق معارف الهی و آشنایی دانش‌آموزان با مفاهیم اخلاقی و تربیتی قرآن است.

رنجبر با بیان اینکه دانش‌آموزان با الگو قراردادن این کتاب آسمانی در برنامه‌های زندگی خود در مسیر رشد و تعالی قرار می‌گیرند، یادآور شد: امید است با برگزاری این گونه برنامه‌ها در مدارس بتوانیم به اهداف قرآنی دست یابیم. 

انتهای پیام
captcha