درخشش 12 کانون فرهنگی - هنری مساجد کردستان در رویداد ملی فهما
کد خبر: 3884704
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱

درخشش 12 کانون فرهنگی - هنری مساجد کردستان در رویداد ملی فهما

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان از کسب موفقیت 12 کانون استان در رویداد ملی فهما خبر داد و گفت: 2 کانون استان شایسته تقدیر و 10 کانون نیز به عنوان کانون های فعال این طرح معرفی شدند.

به گزارش از ایکنا از کردستان به نقل از روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان، کامل گلباغی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان  اظهار کرد: رویداد ملی «فهما» که مخفف فرهنگ و هنر مساجد ایران است، در راستای معرفی فعالیت‌های کانون‌های مساجد از سوی ستاد کشور طراحی و دنبال شد.
وی افزود:  رویداد ملی فهما با حضور ۲۵ هزار کانون فرهنگی هنری در سطح کشور انجام شد و 575 کانون مساجد استان نیز در این رویداد ملی مشارکت داشتند.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان با اشاره به ارزیابی کانون‌های مساجد بعد از اتمام مهلت ثبت فعالیت‌های کانونی بیان کرد:  بالغ بر یک هزار و ۲۵۵ کانون، موفق به راهیابی به بخش رقابتی این رویداد شدند، که سهم استان از این تعداد 10 کانون بود.
وی به ارسال مستندات فعالیت کانون‌های راه یافته به مرحله داوری اشاره کرد و افزود: در این مرحله نیز کانون‌های راه یافته استان با 556 کانون کشوری رقابت کردند که پس از بررسی‌های اولیه از سوی هیأت‌های انتخاب و داوری مستندات ارسالی، کانون‌های چهاریارنبی و کنعان سنندج به عنوان کانون های شایسته تقدیر در سطح کشور معرفی شدند.
گلباغی افزود: همزمان با سالروز ولادت مولی‌ الموحدین حضرت علی بن ابیطالب(ع) و ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کشور،  اسامی کانون‌هایی که در مرحله استقرار نظام جامع (فهما) فعالیت‌های قابل توجهی داشتند اما امتیاز کافی برای رسیدن به مرحله داوری نهایی رویداد ملی فهما را کسب نکردند، اعلام شد.
وی کانون‌های طاها، معراج، عمر خیام، پیامبر (ص)، هدف، پیامبر اعظم (ص)، علم و دانش، نورالرحمن، صلاح الدین ایوبی، ملاصالح خسروی را از جمله 10 کانون فعال و منتخب رویداد ملی فهما در سطح استان اعلام کرد.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان با اشاره به هدایای کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد منتخب یادآور شد: حمایت مالی از هر کانون شایسته تقدیر به ارزش 15 میلیون ریال و هر کانون فعال به ارزش 10 میلیون ریال، اعطای وام قرض‌الحسنه حمایت از طرح های فرهنگی هر کانون شایسته تقدیر به ارزش 100 میلیون ریال و هر کانون فعال به ارزش 50 میلیون ریال، اهدای کتاب به هر کانون شایسته تقدیر به ارزش 30 میلیون ریال و هر کانون فعال به ارزش 10 میلیون ریال و هدیه مدیر مسئول کانون شایسته تقدیر به ارزش 3 میلیون ریال و کانون فعال به ارزش 2 میلیون ریال اختصاص یافته است.
انتهای پیام
captcha