سیر کرونا در روستاهای کردستان صعودی شد
کد خبر: 3889041
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶

سیر کرونا در روستاهای کردستان صعودی شد

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با ثبت مواردی از ابتلا و مرگ بیماران کرونایی در برخی روستاهای استان، سلامت ساکنان روستاها در معرض تهدید قرار گرفت.

به گزارش ایکنا از کردستان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، ابراهیم قادری، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان اظهار کرد: همانگونه که انتظار می‌رفت بیماری کرونا در برخی مناطق روستایی استان نیز دیده شد و امکان گسترش آن نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه یک مورد مرگ در روستای آویهنگ سنندج بر اثر ابتلا به بیماری کرونا به ثبت رسیده است، افزود: در پی بیماری یکی از سکنه این روستا که اوایل فروردین از تهران به روستای خود برگشته بود، برخی از بستگان برای دیدار و عیادت از فرد یاد شده، اقدام کردند و متاسفانه این فرد دو روز پیش در بیمارستان توحید فوت کرد و نتیجه آزمایش او نیز در خصوص ابتلا به کرونا مثبت بود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اعلام کرد: روز گذشته یک تیم از طرف معاونت بهداشتی و مرکز بهداشت سنندج از روستای آویهنگ بازدید و با مردم این روستا صحبت کردند.

وی با اشاره به نگرانی مردم روستا از شیوع کرونا، بیان کرد: بیماری کرونا نباید به صورت انگ انگاشته شود لذا در جلساتی که با نمایندگان مردم روستا برگزار شد، آموزش‌های لازم برای مراجعه به موقع افراد مشکوک به مراکز درمانی ارائه شد

قادری همراهمی و مشارکت روستاییان را عامل مهمی برای مقابله با شیوع بیماری دانست و عنوان کرد: مردم روستای آویهنگ عزم راسخ دارند که بیماری را کنترل کنند و اطرافیان بیمار متوفی هم همکاری خوبی برای انجام اقدامات بهداشتی داشتند و وضعیت افراد در تماس با بیمار نیز در حال پیگیری و بررسی روزانه توسط بهورزان روستا است.

وی تأکید کرد: برگزاری هرگونه مراسم و تجمع در روستا ممنوع شده است البته کاهش یا افزایش شیوع بیماری در این روستا کاملاً به رفتار مردم بستگی دارد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه ۳۰ درصد مبتلایان بدون علامت و ۵۰ درصد هم علائم خفیف بیماری را دارند، افزود: پایبندی به طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و حفظ فاصله بیش از یک متر توسط افراد، ضدعفونی هدفمند سطوح، شست‌وشوی مداوم و صحیح  دست‌ها با آب و صابون و خودداری از تماس دست با چشم، دهان و بینی مهمترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا است.

وی با توصیه به روستاییان برای ماندن در خانه، خودداری از پذیرش مهمان و به حداقل رساندن ورود و خروج روستا بر التزام رفتار مسئولانه تأکید کرد و یادآور شد: اهالی روستای آویهنگ باید این تهدید را به فرصتی برای معرفی فرهنگ بالای خود تبدیل کرده و با پیروزی و غلبه بر این بیماری الگوی سایر روستاهای کردستان باشند.

انتهای پیام
captcha