هنرمندان کردستانی به جنگ با کرونا رفتند
کد خبر: 3889223
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶

هنرمندان کردستانی به جنگ با کرونا رفتند

حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در راستای مبارزه با شیوع ویروس کرونا و تشویق مردم به ماندن در خانه، برنامه‌های مختلفی را با همکاری هنرمندان مطرح استان برگزار کرده است.

به گزارش ایکنا از کردستان، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان کردستان، امین مرادی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان با اشاره به لزوم بسیج همگانی مردمی مبارزه با ویروس کرونا و قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته کادر درمانی کشور اظهار کرد: همسو با برنامه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا و با توجه به نقش تأثیرگذار هنرمندان در جامعه، حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان برنامه‌های مختلفی را در این ایام به انجام رسانده که با استقبال بسیار خوبی هم مواجه  شده است.

وی افزود: مسابقه هنری «درخانه هنرمندانه بمانیم» در هفت رشته هنری نقاشی، عکاسی، استاپ موشن، قصه‌گویی، موسیقی، شعر و داستان با هدف تلاش برای تشویق بیشتر اعضای خانواده برای ماندن در خانه، بهره‌مندی صحیح از ظرفیت‌های ارتباطی از جمله فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، تلاش در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت خانواده ها، معرفی روش های مختلف برای حفظ سلامتی مردم در راستای مقابله با ویروس کرونا و شناسایی و کشف استعدادهای هنری کودکان و نوجوانان از برنامه‌های در حال برگزاری است.

مرادی بیان کرد: در این جشنواره که تا 31 فروردین‌ماه مهلت ارسال آثار در آن وجود دارد تا کنون آثار بسیار خوبی از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده و انتظار داریم همچنان شاهد آثار هنری در رشته های اعلام شده باشیم.

وی اعلام کرد: افراد می‌توانند در تمامی بخش‌ها آثار خود را به شماره واتس‌آپ  09922160665  ارسال کنند و در نهایت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان آثار منتخب را در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان به انتشار پیام هنرمندان شناخته شده استان و کشور اشاره کرد و گفت: در این مدت در قالب فیلم‌های چند دقیقه‌ای هنرمندان مطرحی همچون پوران درخشنده، بیژن کامکار، نجمه تجدد، سعدالله نصیری، فردین صادق ایوبی، مهدی احمدی،فاتح عزت پور، صابر میکائیلی، جمشید فرجوند فردا، صابر دل بینا، سیمین چایچی، حامد پیرا، کارن احمدی، محدثه جعفری با دعوت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در پیام‌هایی به تشویق ماندن مردم در خانه‌ها پرداختند، که بازتاب بسیار خوبی را در فضای مجازی پیدا کرد.

وی افزود: از دیگر برنامه‌هایی که با همکاری صداوسیمای مرکز کردستان انجام شد، پخش فیلم‌های کوتاه فیلمسازان کردستانی در شبکه استانی سیمای مرکز کردستان بود که بسیار مورد توجه قرار گرفت و فرصت بسیار مناسبی جهت معرفی هنرمندان جوان استان و به تصویر درآوردن آثار این هنرمندان فراهم شد.

مرادی در بخش دیگری از سخنان خود به تمدید مهلت ارسال آثار به یازدهمین جشنواره استانی شعر و داستان جوان سوره نیز اشاره کرد و گفت: این جشنواره قرار بود در فروردین ماه 99 برگزار شود که با توجه به شرایط بوجود آمده برگزاری در این ایام امکان‌پذیر نیست.

وی بیان کرد: با توجه به استقبال هنرمندان شاعر و داستان نویس و تعویق زمان برگزاری علاقه مندان می توانند تا پایان فروردین ماه 99 آثار خود را به این جشنواره که مختص جوانان تا رده سنی 35 سال می باشد ارسال نمایند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان اعلام کرد: در بخش شعر و داستان کردی تمامی شاعران وداستان نویسان کرد زبان از تمام نقاظ کشور می توانند آثار خود را ارسال نمایند و در بخش شعر و داستان فارسی تنها شاعران وداستان نویسان جوان استان می توانند شرکت کنند.

وی با قدردانی از همکاری مردم در ایام نوروز و روز طبیعت  اظهار امیدواری کرد: با عنایت خدای متعال، همراهی و همدلی مردم و تلاش مسئولان و دست‌اندرکاران درمانی کشور به زودی با شکست این میهمان ناخوانده، کشور به روال عادی بازگردد.

انتهای پیام
captcha