پویش «با کتاب در خانه» در کردستان تمدید شد
کد خبر: 3890150
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳

پویش «با کتاب در خانه» در کردستان تمدید شد

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از تمدید پویش «با کتاب در خانه» ویژه آخرین نوروز قرن تا ۳۱ فروردین‌ماه خبر داد و گفت: در این پویش کودکان و نوجوانان در کلیپ‌های کوتاهی به معرفی کتابی می‌پردازند.

عبید رستمی، پرسرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: پویش «با کتاب در خانه» در نوروز امسال، بر اساس طرحی از دفتر مطالعات و‌ برنامه‌ریزی فرهنگی و کتاب‌خوانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری خانه کتاب، شبکه شهرها و روستاهای دوستدار کتاب، و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی تمامی استان‌ها شروع به کار کرد.

وی از تمدید پویش «با کتاب در خانه» ویژه آخرین نوروز قرن تا 31 فروردین‌ماه خبر داد و افزود: در این پویش کودکان و نوجوانان در کلیپ‌های کوتاهی به معرفی کتابی می‌پردازند.

رستمی بیان کرد: در این پویش کودکان و نوجوانان سراسر ایران در کلیپ‌های کوتاه دو دقیقه‌ای در شبکه‌های اجتماعی به معرفی کتابی که در فضاهای قرنطینه خانوادگی مطالعه کرده‌اند، می‌پردازند.

وی بیان کرد: شرکت‌کنندگان در این کلیپ گاهی از معرفی ساده کتاب فراتر رفته و وارد گفت‌وگو با نویسنده، شخصیت‌ها و دوستانشان می‌شوند و نظرشان را درباره کتاب اعلام می‌کنند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان اعلام کرد: با توجه به استمرار شرایط اضطراری ناشی از ویروس کووید-۱۹ در کشور، ادامه تعطیلی شاد مدارس و درخواست خانواده‌ها در شهرهای مختلف برای فرصت بیشتر برای مطالعه کتاب و تهیه فیلم و کلیپ‌ از گزارش کودکان و نوجوانان، اعلام کرد که بر اساس نظر مشورتی هیئت داوران، شرکت در این پویش تا پایان ۳۱ فروردین تمدید شده است.

وی ادامه داد: این یک پویش سراسری و آزاد کتاب‌خوانی است و محدود به کتاب‌های خاصی نیست اما در این مدت ناشران الکترونیک زیادی کتاب‌هایی را با تخفیف‌های خوب عرضه کردند که آن‌ها هم قابل مطالعه و ارائه هستند، به خصوص کتاب‌های جدیدی که با موضوع ویروس کرونا هم به رایگان در دسترس عموم قرار گرفته است.

رستمی در پایان یادآور شد: شرکت‌کنندگان در این پویش با مراجعه به سایت http://bookpromotion.ir/reading-clubs/withbookathome/registerbat/ باید نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha