سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومانی آستان قدس رضوی در لرستان
کد خبر: 3890687
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷

سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومانی آستان قدس رضوی در لرستان

مدیرکل تعاون لرستان بر ضرورت پیگیری منتخبان مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس برای جذب اعتبارات تأکید کرد و گفت: آستان قدس رضوی ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان خواهد داشت.

سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومانی آستان قدس رضوی در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، علی آشتاب، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، امروز، 23 فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران با بیان این‌که ۶۰ درصد از دعاوی کارگری و کارفرمایی در استان لرستان به شکل سازشی حل و فصل شده است، گفت: در مدت زمان یاد شده شش هزار و ۵۰۰ دادخواست دعاوی کارگری و کارفرمایی در استان مورد پیگیری و بررسی قرار گرفته است.

وی با اشاره به انجام ۲۵ هزار مورد بازرسی دوره‌ای و مرتب از بنگاه‌های اقتصادی، اصناف و کارخانه‌های لرستان طی سال گذشته، اضافه کرد: در حال حاضر ۳۱۴ تشکل کارگری و کارفرمایی در استان لرستان فعالیت دارند.

آشتاب با اشاره به فعالیت دو هزار و ۸۰۰ تعاونی در لرستان، بیان کرد: تعداد اعضای این تعاونی‌ها ۲۸ هزار نفر است که در آن‌ها مشغول به کار و فعالیت هستند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به فعالیت تعاونی‌های استان در حوزه تولید ماسک، تصریح کرد: در حال حاضر روزانه ۳۵ هزار عدد ماسک توسط تعاونی‌های لرستان تولید می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به فعالیت مطلوب تعاونی‌های استان در حوزه‌های مختلف و این‌که طی سال گذشته سفیر تعاون کشور از استان لرستان بود، از به‌کارگیری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در بنگاه‌های اقتصادی استان خبر داد و گفت: در حال حاضر مهم‌ترین مطالبه مردم استان رفع معضل بیکاری است و این امر تنها با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و همچنین استفاده از ظرفیت نمایندگان رفع خواهد شد.

وی در ادامه بر ضرورت پیگیری منتخبان مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی برای جذب اعتبارات سرگردان و متمرکز بودجه برای ایجاد اشتغال در لرستان تأکید کرد و گفت: همچنین آستان قدس رضوی ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان خواهد داشت که می‌طلبد منتخبان مردم خرم‌آباد و چگنی در انتخابات مجلس، پیگیری لازم را برای اختصاص بخشی از این میزان سرمایه‌گذاری در حوزه اشتغال و تولید استان داشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، همچنین بر ضرورت پیگیری برای دریافت تسهیلات از صندوق کارآفرینی امید، صندوق کارآفرینی روستایی و همچنین ظرفیت بسیج سازندگی در حوزه اشتغال و تولید استان تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha