مقابله با افکار انحرافی؛ ویژه‌برنامه‌ هفته عقیدتی ـ سیاسی سپاه قزوین
کد خبر: 3893440
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳

مقابله با افکار انحرافی؛ ویژه‌برنامه‌ هفته عقیدتی ـ سیاسی سپاه قزوین

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین با اشاره به ‌پیش رو بودن هفته عقیدتی ـ سیاسی گفت: مقابله با افکار انحرافی از جمله اهداف برنامه‌های این هفته است؛ لذا یادآوری سیره شهید مطهری و افکار وی مورد توجه قرار می‌گیرد.

حضور مستمر سپاه در عرصه جنگ‌های سخت، نرم و نیمه سخت

به گزارش ایکنا از قزوین، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین، در نشست خبری صبح امروز، 3 اردیبهشت ماه با اصحاب رسانه برنامه‌های هفته عقیدتی ـ سیاسی را در استان تشریح کرد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی معبودی، در این نشست با بیان اینکه سالروز شهادت شهید مطهری به نام هفته عقیدتی ـ سیاسی نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: سپاه پاسداران در سه عرصه جنگ سخت، جنگ نرم و جنگ نیمه سخت همواره حضوری منسجم و پویا داشته و دارد چرا که در کنار رسالت‌های نظامی، رسالت‌های دیگری در حوزه عقیدتی و مکتبی نیز دارد و باید علاوه بر تجهیزات نظامی به سلاح عقیدتی و بصیرتی هم مجهز شود.

وی ادامه داد: شهید مطهری آثار بسیار ارزشمندی دارد که بسیاری از آن‌ها کم‌نظیر و یا بی‌نظیر هستند؛ لذا تلاش می‌شود در هفته عقیدتی ـ سیاسی افکار شهید مطهری را سطح جامعه به‌ویژه بین پاسداران و بسیجیان نهادینه کنیم. مقابله با افکار انحرافی از جمله اهداف برنامه‌های این هفته است؛ لذا یادآوری مسیر درست سیره شهید مطهری و افکار وی مورد توجه قرار می‌گیرد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین با بیان اینکه پیوند سپاه و بسیج با الگوهایی چون شهید مطهری بسیار ضروری است، گفت: این شخصیت بزرگ از جمله بزرگ‌ترین الگوهای بشریت بود که به‌عنوان عالمی وارسته باید در مقابل چشم همگان نمایان باشد تا همه به‌سوی آن حرکت کنند تا حق مطلب در خصوص این شهید به جا آورده شده و رفتار و کردار آن شهید در زندگی یکایک ما پیاده شود.

این مسئول با بیان اینکه هفته عقیدتی ـ سیاسی از ششم اردیبهشت آغاز و تا ۱۲ اردیبهشت هم‌زمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری ادامه خواهد داشت، افزود: هر سال متناسب با این هفته برنامه‌های مختلفی از سوی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه برگزار می‌شود. در سال جاری با توجه به شیوع کرونا و آغاز ماه رمضان برنامه‌های در نظر گرفته شده از نظر شکلی متفاوت‌تر از برنامه‌های سال‌های گذشته خواهد بود و برنامه‌ها به‌صورت نیمه‌حضوری در سطح فضای مجازی برگزار می‌شود؛ لذا هیچ گونه تجمعی در حوزه‌های مقاومت و پایگاه‌های بسیج نخواهیم داشت.

حجت‌الاسلام معبودی یادآور شد: ۹ برنامه در طول این هفته برگزار می‌شود که از جمله آن می‌توان به برگزاری نشست حکمت مطهر، برگزاری مسابقه از کتب شهید مطهری، تولید و بارگذاری مطالب برگرفته شده از اندیشه شهید مطهری در فضای مجازی، ترویج و تبیین کمک مؤمنانه برای افزایش همدلی در جامعه، برگزاری مسابقات مقاله‌نویسی و شعر و برگزاری محافل انس با قرآن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اشاره کرد.

وی بیان کرد: رزمایش کمک‌های مؤمنانه و مواسات می‌تواند بسیاری از آسیب‌ها را در جامعه کاهش دهد از این‌رو به‌صورت ویژه در این هفته این موضوع مورد توجه قرار می‌گیرد. با کمک خیران، بهزیستی، کمیته امداد و سپاه و بسیج ۳٠٠ سری جهیزیه بین نوعروسان نیازمند استان توزیع می‌شود.

حجت‌الاسلام معبودی در پایان با اشاره به تعیین «جهش تولید» به‌عنوان شعار راهبردی سال ۹۹ بیان کرد: تمام برنامه‌های در نظر گرفته شده با رنگ و بوی «جهش تولید» خواهد بود چرا که وظیفه داریم در کنار دولت و مردم به تحقق این شعار کمک کنیم.

انتهای پیام
captcha