ثبت‌نام آموزش غیرحضوری سطح ۳ حوزه در لرستان
کد خبر: 3894636
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵

ثبت‌نام آموزش غیرحضوری سطح ۳ حوزه در لرستان

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران لرستان از آغاز ثبت‌نام آموزش غیرحضوری یا مجازی سطح سه در استان خبرداد.

ثبت‌نام آموزش غیرحضوری سطح ۳ حوزه در لرستاناکرم مهرابی، معاون آموزش حوزه علمیه خواهران لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان با اشاره به این‌که در حال حاضر در مقطع سطح دو تعداد ده حوزه علمیه خواهران در استان لرستان فعالیت دارند، گفت: در حال حاضر یک هزار و ۱۹۶ طلبه در سطح ۲ و ۳ در مدارس علمیه خواهران لرستان مشغول به تحصیل و ۸۷۷ طلبه نیز تاکنون از حوزه علمیه خواهران لرستان فارغ‌التحصیل شده‌اند.

وی از آغاز ثبت‌نام طلاب سطح دو در مدارس علمیه استان خبرداد و افزود: طلاب علاقمند در سطح دو حوزه که معادل مقطع کارشناسی است برای پذیرش باید معدل دیپلم حداقل ۱۲ داشته باشند و حداکثر سن آن‌ها چهل سال باشد و آزمون ورودی هم در این بخش نداریم و کلاس‌ها به‌صورت حضوری برگزار می‏‌شود.

مهرابی همچنین از آغاز ثبت‌نام آموزش غیرحضوری یا مجازی سطح سه در مدارس علمیه استان خبرداد و اضافه کرد: طلاب فارغ‌التحصیل سطح دو می‌توانند برای ورود به سطح سه ثبت‌نام کرده و کلاس‎ها در این بخش به‌صورت غیرحضوری یا همان مجازی برگزار می‏‌شوند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران لرستان ادامه داد: در استان لرستان سطح سه حضوری نیز در سه رشته کلام(گرایش امامت)، تفسیر علوم قرآن و فقه و اصول در شهرهای بروجرد، خرم‎آباد و دورود داریم.

مهرابی با بیان این‌که در این بخش طلاب از میان فارغ‌التحصیلان سطح دو پذیرش می‎شود و آزمون ورودی نیز دارد اما طلابی که معدل کل مقطع سطح دو آن‌ها هفده به بالا باشد از آزمون معاف هستند، افزود: ۶۵ طلبه خواهر سطح سه در سه رشته کلام(گرایش امامت)، تفسیر علوم قرآن و فقه و اصول به فراگیری دروس حوزوی مشغول خواهند شد.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان لرستان در ادامه از پذیرش ۳۶۵ طلبه در سال‌تحصیلی جدید حوزه علمیه خواهران این استان خبر داد و گفت: امسال تعداد ۳۰۰ طلبه خواهر در ۱۰ مدرسه علمیه استان لرستان در سطح ۲ پذیرش خواهند شد.

مهرابی مهلت ثبت‌نام داوطلبان خواهر ورود به حوزه را تا پایان اردیبهشت‌ماه جاری اعلام کرد و گفت: علاقمندان می‌توانند برای ثبت‌نام به سایت مدیریت و سنجش حوزه و یا به‌صورت حضوری به مدارس علمیه استان مراجعه کنند.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و اهمیت سلامت مردم در این ایام، اظهارکرد: اطلاع‌رسانی و تبلیغات لازم برای ثبت‌نام تنها از طریق فضای مجازی انجام شده و در این خصوص برنامه‌ریزی و تهمیدات لازم به‌صورت مجازی در پرتال و کانال‌های ادارات، نهادها، خبرگزاری‌ها و شبکه‌های فضای مجازی بصورت کلیپ، پوستر و عکس انجام شده است.

انتهای پیام
captcha