آمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی روند کاهشی دارد
کد خبر: 3894822
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۶

آمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی روند کاهشی دارد

استاندار آذربایجان‌شرقی، با اشاره به روند رو به کاهش آمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان، گفت: همه شاخص‌ها حاکی از بهبود شرایط است که این امر، در سایه مدیریت خوب این بیماری، عملکرد مناسب سیستم درمانی و اجرای سیاست‌های پیشگیرانه حاصل شده است.

مدیریت خوب بیماری کرونا حاصل اجرای سیاست‌های پیشگیرانه استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری محمدرضا پورمحمدی، استاندار روز دوشنبه، هشتم اردیبهشت‌ماه در نشست ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا، با اشاره به روند رو به کاهش آمار مبتلایان به بیماری کرونا، گفت: همه شاخص‌ها حاکی از بهبود شرایط است که این امر، در سایه مدیریت خوب این بیماری در کشور و استان، عملکرد مناسب سیستم درمانی و اجرای سیاست‌های پیشگیرانه حاصل شده است.

وی با بیان اینکه استان آذربایجان‌شرقی از نظر تعداد مبتلایان به این بیماری، به یک وضعیت تثبیت‌ شده رسیده است، افزود: تنها در هفته سوم فروردین، افزایش آمار مبتلایان را داشتیم که آن هم به دلیل اجرای غربال‌گری و بیماریابی هوشمند بود.

پورمحمدی، با اشاره به اینکه آمار قربانیان کرونا در استان به زیر 6 درصد کاهش یافته است، افزود: 87 درصد از مبتلایان به کرونا در استان بهبود یافته‌اند که نشان می‌دهد سیستم درمان و طرح‌های پیشگیرانه عملکرد خوبی داشته‌اند و ادامه این روند، در گرو رعایت توصیه‌های بهداشتی از سوی مردم و پرهیز از ترددهای غیرضروری است.

استاندار آذربایجان‌شرقی، با قدردانی از همراهی مردم با دستگاه‌های مسئول در مدیریت این بیماری، گفت: آن‌چه در کشور ما اتفاق می‌افتد در مقایسه با آن‌چه در کشورهای پیشرفته در جریان است، شبیه یک معجزه است و از این بابت باید شکرگزار درگاه الهی باشیم.

وی افزود: این موفقیت‌ها در سایه ایمان و همراهی مردم و تلاش خستگی‌ناپذیر جامعه پزشکی و پرستاری و همه دستگاه‌ها و سازمان‌های مسئول به دست آمده است. اصناف و تولیدکنندگان استان نیز با وجود مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا، همراهی خوبی با ستاد مقابله با کرونا داشتند و چه در عرصه تولید مواد ضدعفونی‌کننده و بهداشتی و چه با توقف فعالیت‌های اقتصادی در راستای حفظ سلامت مردم تلاش کردند.

پورمحمدی با اشاره به اینکه عمده فعالیت‌های اقتصادی در استان از سر گرفته شده است، افزود: در صورت ادامه روند رو به بهبود شرایط، سایر فعالیت‌ها نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه پیدا می‌کند.

استاندار آذربایجان‌شرقی، تجلی روحیه نوع‌دوستی و کمک به نیازمندان را از موهبت‌های ایام کرونا دانست و گفت: بعد از فرمایش رهبری مبنی بر کمک مؤمنانه به خانواده‌های نیازمند، جریان ارزشمندی در کشور شکل گرفت و مردم در قالب خیریه‌ها، مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج به یاری نیازمندان شتافتند.

وی درخصوص فعالیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی نیز گفت: با توجه به افزایش ترافیک در محدوده مرکزی شهر تبریز به دلیل استفاده بیشتر افراد از خودروهای شخصی، لازم است با اتخاذ تدابیر لازم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فعالیت این ناوگان به تدریج به حالت عادی بازگردد.

انتهای پیام
captcha