۸۰ درصد بیماران کرونایی در آذربایجان‌شرقی بهبود یافتند
کد خبر: 3896359
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳

۸۰ درصد بیماران کرونایی در آذربایجان‌شرقی بهبود یافتند

معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌شرقی، گفت: بالاترین آمار بهبودی بیماران کرونایی مربوط به استان ما بوده و بیش از ۸۰ درصد مبتلایان بهبود یافته‌اند.

۸۰ درصد بیماران کرونا در آذربایجان‌شرقی بهبود یافتندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، علیار راستگو، معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار استان امروز، 15 اردیبهشت‌ماه در گفت‌وگو با شبکه سهند، اظهار کرد: بالاترین آمار بهبودی بیماران کرونایی مربوط به استان ما بوده و بیش از ۸۰ درصد مبتلایان بهبود یافته‌اند.

وی گفت: درصد بهبودیافتگان در آذربایجان‌شرقی از میانگین کشوری هم بالاتر بوده و در این راستا از عوامل بهداشت و درمان قدرانی می‌کنیم.

راستگو در ادامه با بیان اینکه در زمینه تأمین مواد ضد عفونی کننده در استان به حالت اشباع رسیده‌ایم، گفت: مواد ضدعفونی کننده مورد نیاز سایر استان‌ها را نیز تأمین می‌کنیم.

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی، با اشاره به رصد بیماران ایزوله در منزل، گفت: روشی به نام وفاداری به ایزولاسیون و رصد بیماران با سیستم BTS به‌منظور جلوگیری از تکثیر ویروس و آلودگی سایر محیط‌ها به کمک دانشگاه علوم پزشکی تبریز و اداره‌کل فناوری ارتباطات و اطلاعات استان در حال اجراست.

وی در خصوص آخرین تصمیم‌گیری‌ها در ارتباط با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، اظهار کرد: غیر از مقطع دکتری، کلاس‌های سایر مقاطع دانشگاهی به‌صورت آنلاین برگزار شده و در مورد مدارس نیز فعلاً تا ۲۶ اردیبهشت هیچ گونه تصمیمی گرفته نشده است.

راستگو، با اشاره به تصمیم‌گیری در مورد برگزاری مراسم شب‌های قدر طی روزهای آتی گفت: در خصوص این شب‌های پر فیض نیز باید متناسب با وضعیت تصمیم‌گیری شود که این نیز منوط به همکاری مردم است.

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی، تأکید کرد: در مورد برگزاری مراسم شب‌های قدر در فضای آزاد نیز باید تصمیم‌گیری شود و همچنین باید در مساجد نیز گردش هوا به خوبی برقرار شده و مسجد از تهویه خوبی برخوردار باشد و فاصله و موارد بهداشتی رعایت شوند.

وی اضافه کرد: آغاز فعالیت حسینیه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بلامانع است و اولین شرطش این است که در طول دو هفته، میانگین تعداد مبتلایان در آن منطقه یک نفر باشد و آمار هفته دوم نسبت به هفته اول افزایش پیدا نکند.

راستگو، گفت: بر اساس این تقسیم‌بندی وضعیت هفت شهرستان استان ما سفید است، اما سفید ماندن وضعیت شهرستان‌ها مشروط به رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم است.

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی، با اشاره به شرط برگزاری نماز در هفت شهرستان استان که وضعیت سفید دارند، گفت: نمازهای جماعت در این هفت شهرستان می‌تواند با هماهنگی ائمه جماعت و شورای سیاستگذاری استان دایر شوند.

وی بیان کرد: طبق گزارش‌هایی که در طی چند روز آینده تهیه و در اختیار حجت‌الاسلام آل هاشم گذاشته می‌شود، می‌توان در خصوص برگزاری نماز جمعه نیز تصمیم گرفت.

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: سفید بودن وضعیت، پایدار نبوده و عدم رعایت پروتکل‌ها توسط مردم می‌تواند وضعیت را بلافاصله تغییر داده و منجر به تعطیلی و بازتاب‌های منفی آن شود.

انتهای پیام
captcha