برگزاری جشن تکلیف در مداس مجازی کردستان
کد خبر: 3898088
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴

برگزاری جشن تکلیف در مداس مجازی کردستان

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از برگزاری جشن عبادت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، امروز، 22 اردیبهشت‌ ماه در مداس مجازی استان خبر داد.

خلیل رنجبر، رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، از برگزاری جشن عبادت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، امروز، 22 اردیبهشت‌ ماه در مداس مجازی استان خبر داد.

وی با تبریک مکلف شدن دانش‌آموزان افزود: برنامه معنوی و فرهنگی جشن تکلیف و بندگی دوره جدیدی در زندگی، آسمانی شدن، ارتباط قلبی و نزدیک با پروردگار است.

رنجبر با اشاره به اینکه جشن تکلیف با هدف ترویج فرهنگ دینی، قرآنی وتوسعه فرهنگ حجاب وعفاف وهمچنین باقی ماندن خاطره خوب در ذهن دانش‌آموزان برگزار می‌شود، افزود: 71 دانش‌آموز با نیاز ویژه دختر پایه سوم ابتدایی و پسرپایه نهم متوسطه دوره اول گروه‌های مختلف استثنایی رسیدن به سن تکلیف خود را جشن گرفتند.

وی با تأکید بر ضرورت انجام واجبات الهی پس از به تکلیف رسیدن عنوان کرد: برگزاری جشن تکلیف دانش‌آموزان از عوامل مؤثری است که به آنها کمک می کند به اهمیت ادای تکلیف الهی و عبادی پی ببرند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان کردستان بیان کرد: در نظام تربیتی آموزشی ایران اسلامی یکی از اقدامات برای آشنایی نوجوانان با راه و رسم زندگی معنوی، انجام تکالیف و ترک گناهان برگزاری جشن تکلیف است. جشن تکلیف به عنوان برنامه‌ای تربیتی و دینی آغازگر یک حرکت منسجم برای گام برداشتن در مسیر ارزش‌های دینی و معنوی محسوب می‌شود.

رنجبر جشن تکلیف را آغاز تحول بنیادین در زندگی دانش‌آموزان دانست و یادآور شد: با به سن تکلیف رسیدن دانش‌آموزان و انجام واجبات و ترک محرمات به عنوان یک وظیفه شرعی و دینی، نقش خانواده‌ها در تربیت دینی فرزندان پررنگ‌تر و وظیفه آنان سنگین‌تر می‌شود.

انتهای پیام
captcha