مشارکت ۶۷۰ دانش‌آموز کردستانی در طرح «سودای بندگی»
کد خبر: 3899741
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱

مشارکت ۶۷۰ دانش‌آموز کردستانی در طرح «سودای بندگی»

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان از اجرای طرح دینی و عبادی «سودای بندگی» (آموزش عملی نماز) در مدارس مجازی با نیازهای ویژه استان خبر داد.

شرکت 670 دانش‌آموز کردستانی در طرح «سودای بندگی» + عکسخلیل رنجبر، رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با تأکید بر اهمیت نهادینه کردن فرهنگ انسان‌ساز نماز و احکام الهی بین دانش‌آموزان با نیازهای ویژه اظهار کرد: با هدف تداوم جریان تعلیم وتربیت برنامه‌های آموزشی، پرورشی، فرهنگی و مشاوره‌ای در مدارس مجازی استان کردستان برگزار شد.

وی با بیان اینکه فرآیند تربیت همیشگی است، افزود: فضای مجازی می‌تواند یک محیط آموزشی مناسب برای ترویج سبک زندگی سالم، توسعه رشد جسمانی، فردی و اجتماعی باشد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ نماز یک نوع سرمایه‌گذاری فرهنگی و اجتماعی است، بیان کرد: اگر در تعلیم وتربیت، پرورش و تهذیب برای دانش‌آموزان صورت نگیرد در بخش آموزش به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید.

وی با برشمردن نماز به عنوان یکی از زیباترین و جذاب‌ترین جلوه‌های عینی مسلمانان بیان کرد: آموزش نماز و اعمال دینی به دانش‌آموزان مقطع ابتدایی آثار تربیتی، اخلاقی و عاطفی عمیقی بر شخصیت آنان می‌گذارد.

رنجبر اعلام کرد: حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های مجازی، توجه به آنها و کیفیت مطالب ارائه شده بسیار حایز اهمیت است که خوشبختانه در این زمینه معلمان دلسوز دانش‌آموزان با نیازهای ویژه دست به کار شده‌اند تا از اتلاف وقت دانش‌آموزان جلوگیری و فرایند تعلیم و تربیت ادامه یابد.

وی افزود: به منظور پیشگیری از بروز آسیب‌های تربیتی در آموزش آداب نماز باید تفاوت ظرفیت‌ها، استعدادها، نیازها و خواسته‌های دانش‌آموزان با نیازهای ویژه متناسب با محدودیت آنان مورد توجه قرار گیرد.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی کردستان با تأکید بر تأثیرگذاری این فریضه الهی در رشد‌ و تعالی فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی یادآور شد: ترویج و گسترش فعالیت‌های دینی و قرآنی سرلوحه فعالیت‌های پرورشی آموزش‌وپرورش با نیازهای ویژه است.

انتهای پیام
captcha