تحصیل 3100 نفر دانشجو در دانشگاه‌ علمی - کاربردی کردستان
کد خبر: 3901024
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸

تحصیل 3100 نفر دانشجو در دانشگاه‌ علمی - کاربردی کردستان

رئیس دانشگاه علمی - کاربردی استان کردستان از تحصیل سه هزار و 100 نفر دانشجو در دانشگاه‌های علمی - کاربردی استان کردستان خبر داد.

تحصیل 3100 نفر دانشجو در دانشگاه‌ علمی - کاربردی کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، دکتر عادل سی و سه مرده، رئیس دانشگاه علمی – کاربردی استان کردستان امروز، سوم خردادماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان اظهار کرد: در حال حاضر 12 مرکز فعال علمی – کاربردی در سطح استان کردستان وجود دارد که شهرستان سقز با توجه به نیاز این شهرستان به زودی فعال خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر سه هزار و 100 نفر دانشجو در مراکز علمی – کاربردی استان کردستان مشغول تحصیل هستند که در تلاشیم تا تعداد دانشجویان را به چهار هزار و 600 نفر برسانیم چراکه این امر موجب ارتقای جایگاه دانشگاه در سطح کشور خواهد شد.

سی‌و‌سه مرده با اشاره به اینکه دانشگاه علمی – کاربردی یکی از دانشگاه‌هایی است که پذیرش دانشجوی بومی را در اولویت دارد، عنوان کرد: در این شرایط کرونایی و با توجه به نبود خوابگاه در مراکز علمی – کاربردی ریسک ادامه تحصیل در این دانشگاه کمتر است.

وی با اشاره به اشتغال دانشجویان دانشگاه علمی – کاربردی بعد از فارغ‌التحصیل شدن اعلام کرد: اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاه علمی - کاربردی با توجه به آموزش‌های مهارتی از وضعیت مطلوب‌تری برخوردار است.

رئیس دانشگاه علمی – کاربردی استان کردستان با اشاره به وجود دو مقطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی در مراکز علمی- کاربردی بیان کرد: در حال حاضر 62 رشته کاردانی و 40 رشته کارشناسی در مراکز علمی – کاربردی استان تدریس می‌شود.

وی به سطح‌بندی مراکز علمی – کاربردی به صورت سالانه اشاره و عنوان کرد: براساس این سطح‌بندی‌ها اگر مرکزی دو سال پیاپی در سطح چهار قرار گیرد، حذف خواهد شد.

سی‌و‌سه مرده با اشاره به آغاز پذیرش دانشجو در مراکز علمی – کاربردی استان کردستان افزود: چهارم تا 11 شهریورماه در مقطع کاردانی و 11 تا 17 در مقطع کارشناسی پذیرش دانشجو داریم.

وی نیمسال گذشته را با توجه به شیوع ویروس کرونا یک نیمسال تحصیل سخت عنوان کرد و افزود: دانشگاه علمی – کاربردی با حمایت دانشگاه کردستان یکی از دانشگاه‌های برتر کشور بوده که آموزش‌های خود را به صورت مجازی ادامه داده است.

رئیس دانشگاه علمی – کاربردی استان کردستان با اشاره به اینکه 95 درصد دانشجویان علمی – کاربردی در آموزش‌های مجازی شرکت کردند، گفت: پیش‌بینی می‌شود ترم آینده نیز کلاس‌ها مجازی برگزار شود و در تلاشیم تا واحدها عملی کمتری به دانشجویان داده شود.

وی در پایان یادآور شد: در این راستا مرکز علمی – کاربردی سال تحصیلی جدید خود را از 15 شهریورماه برای دانشجویان قدیمی و تا 15 مهرماه برای دانشجویان جدید‌الورود آغاز خواهد کرد.

 
انتهای پیام
captcha