حفظ وحدت و یکپارچگی بین مسلمانان از اصول تقوا الهی است
کد خبر: 3901125
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱

حفظ وحدت و یکپارچگی بین مسلمانان از اصول تقوا الهی است

نماینده ولی فقیه در کردستان با اعلام اینکه رسیدن به تقوای الهی نتیجه اصلی روزه‌داری در ماه مبارک رمضان است، گفت: حفظ وحدت و یکپارچگی بین مسلمانان از اصول اساسی تقوا الهی است.

به گزارش ایکنا از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان در خطبه‌های عید سعید فطر که امروز، چهارم خردادماه در حسینیه سنندج برگزار شد، اظهار کرد: تقوای الهی بصیرتی را در انسان ایجاد می‌کند که بتواند به راحتی حق را از باطل تشخیص دهد.
وی با اعلام اینکه رسیدن به تقوای الهی نتیجه اصلی روزه‌داری در ماه مبارک رمضان است، افزود: حفظ وحدت و یکپارچگی بین مسلمانان از اصول اساسی تقوا الهی است.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه تقوا الهی به معنای نگهداشتن نفس از هر چیزی است که انسان را از راه خدا بازدارد، اعلام کرد: ریشه بسیاری از مشکلات و مصائب امروز جامعه از بی‌تقوایی انسان‌ها نشأت می‌گیرد.
وی تأکید کرد: عید فطر، عید طاعت و بندگی الهی است چراکه در این ماه مبارک به واسطه روزه‌داری و نگه داشتن نفس از انجام هر گونه گناه و پلیدی، انسان پاک و مطهر شده است لذا نباید اجازه داد که وداع با ماه خدا و خارج شدن از آن به معنای خروج از بندگی و طاعت خدا باشد.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شیوع ویروس کرونا در جامعه عنوان کرد: تلاش‌های کادر درمان برای کمک به بیماران کرونایی و کمک خیرین به اقشار نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا در قالب رزمایش مواسات، همدلی، کمک مؤمنانه جای قدردانی و تجلیل را دارد.
وی افزود: در پرتو اتفاقات مختلف مسیر رشد و عبرت برای انسان فراهم خواهد شد لذا باید از اتفاقاتی که پیش می‌آید، همواره درس گرفت.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان به حوادث خردادماه اشاره و اعلام کرد: شروع نهضت انقلاب اسلامی، سوم خرداد و فتح خرمشهر از روزهای ماندگار تاریخ انقلاب اسلامی است چراکه سرنوشت انقلاب به واسطه این وقایع تغییر کرد.
وی به سالروز ارتحال بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی هم اشاره و عنوان کرد: رحلت امام خمینی (ره) اگرچه ضایعه‌ای بزرگ بود ولی انتخاب رهبر معظم انقلاب توانست التیامی برای جهان اسلام باشد و در طول ۳۰ سال گذشته درستی این انتخاب هر لحظه بیشتر از قبل نمایان شده است.
آیت‌الله حسینی شاهرودی به بیانیه گام دوم انقلاب نیز اشاره کرد و یادآور شد: در گام دوم انقلاب برضرورت خودسازی تأکید شده است چرا که ظهور حضرت ولی عصر(عج) به انسان‌هایی خودساخته بیشتر نیاز دارد.

انتهای پیام
captcha