خلیل رنجبر، رئیس آموزشوپرورش استثنایی استان کردستان در گفتوگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: با هدف ارتقای آموزش قرآن و ایجاد خاطرهای ماندگار در ذهن دانشآموزان با نیازهای ویژه در پویش قرآنی، جزء 30 قرآن کریم در مدارس مجازی آموزش داده میشود و دانشآموزان به حفظ سورههای قرآن کریم ترغیب شدند.
وی افزود: نهادینه کردن فرهنگ تلاوت روزانه قرآن، ایجاد روحیه قرآنی و آشنایی با شیوه تلاوت صحیح کتاب آسمانی در راستای رشد و تکامل دینی دانشآموزان بسیار مؤثر است.
رئیس آموزشوپرورش استثنایی استان کردستان همکاری اولیای دانشآموزان با نیازهای ویژه در برنامههای تربیتی و قرآنی را ضروری دانست و بیان کرد: همراهی اولیای دانشآموزان با معلمان باعث میشود تا اثربخشی تعلیم و تربیت بیشتر و خاطرهای ماندگار در ذهن دانشآموزان ثبت شود.
وی ترویج فرهنگ قرآنی وآشنایی دانشآموزان با نیازهای ویژه با مفاهیم اخلاقی و تربیتی قرآن را از اهداف برگزاری این برنامه معنوی دانست و عنوان کرد: بیش از 600 دانشآموز با نیاز ویژه در این محفل معنوی و برنامه آموزشی، فرهنگی و تربیتی شرکت کردند.
رنجبر اعلام کرد: بر اساس منشور توسعه فرهنگ قرآنی در هر یک از دورههای تحصیلی اهداف خاصی متناسب با سن و سال دانشآموزان در این برنامههای مجازی در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین بر اساس آموزههای قرآن طراحی شده است، افزود: تزکیه بر تعلیم تقدم دارد و رویکرد آموزش و پرورش نیز همواره در این مسیر بوده است.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان کردستان با بیان اینکه دانشآموزان با الگو قراردادن کتاب آسمانی در برنامههای زندگی خود در مسیر رشد و تعالی قرار میگیرند، یادآور شد: امید است با برگزاری این برنامهها بتوانیم به تعمیق معارف الهی دست یابیم.