شرکت 600 دانش‌آموز با نیاز ویژه در پویش هر روز یک سوره قرآن
کد خبر: 3901212
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰

شرکت 600 دانش‌آموز با نیاز ویژه در پویش هر روز یک سوره قرآن

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان از شرکت 600 دانش‌آموز با نیاز ویژه در پویش هر روز یک سوره قرآن در مدارس مجازی با نیازهای ویژه استان خبرداد.

خلیل رنجبر، رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: با هدف ارتقای آموزش قرآن و ایجاد خاطره‌ای ماندگار در ذهن دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در پویش قرآنی، جزء 30 قرآن کریم در مدارس مجازی آموزش داده می‌شود و دانش‌آموزان به حفظ سوره‌های قرآن کریم ترغیب شدند.
وی افزود: نهادینه کردن فرهنگ تلاوت روزانه قرآن، ایجاد روحیه قرآنی و آشنایی با شیوه تلاوت صحیح کتاب آسمانی در راستای رشد و تکامل دینی دانش‌آموزان بسیار مؤثر است.
رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان کردستان همکاری اولیای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در برنامه‌های تربیتی و قرآنی را ضروری دانست و بیان کرد: همراهی اولیای دانش‌آموزان با معلمان باعث می‌شود تا اثربخشی تعلیم و تربیت بیشتر و خاطره‌ای ماندگار در ذهن دانش‌آموزان ثبت شود.
وی ترویج فرهنگ قرآنی وآشنایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با مفاهیم اخلاقی و تربیتی قرآن را از اهداف برگزاری این برنامه معنوی دانست و عنوان کرد: بیش از 600 دانش‌آموز با نیاز ویژه در این محفل معنوی و برنامه آموزشی، فرهنگی و تربیتی شرکت کردند.
رنجبر اعلام کرد: بر اساس منشور توسعه فرهنگ قرآنی در هر یک از دوره‌های تحصیلی اهداف خاصی متناسب با سن و سال دانش‌آموزان در این برنامه‌های مجازی در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین بر اساس آموزه‌های قرآن طراحی شده است، افزود: تزکیه بر تعلیم تقدم دارد و رویکرد آموزش و پرورش نیز همواره در این مسیر بوده است.
رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان کردستان با بیان اینکه دانش‌آموزان با الگو قراردادن کتاب آسمانی در برنامه‌های زندگی خود در مسیر رشد و تعالی قرار می‌گیرند، یادآور شد: امید است با برگزاری این برنامه‌ها بتوانیم به تعمیق معارف الهی دست یابیم.

انتهای پیام
captcha