تجلیل از برگزیدگان مسابقه کتابخوانی «فهمیده کردستانی»
کد خبر: 3901218
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹

تجلیل از برگزیدگان مسابقه کتابخوانی «فهمیده کردستانی»

برگزیدگان مسابقه مجازی کتابخوانی با عنوان «فهمیده کردستانی» یکشنبه، چهارم خردادماه مورد تجلیل قرار گرفتند.

سهیلا شیخی، مدیرکل کانون پرورش فکریکودکان و نوجوانان استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: مسابقه کتابخوانی «فهمیده کردستانی» به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و همکاری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان بین اعضای نوجوان مراکز فرهنگی - هنری کانون سنندج برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه برای مطالعه این کتاب یک هفته فرصت به شرکت کنندگان داده شد، افزود: این مسابقه فرهنگی در سالروز آزادسازی خرمشهر به صورت مجازی در سوم خردادماه برگزار شد.
مدیرکل کانون پرورش فکریکودکان و نوجوانان استان کردستان عنوان کرد: در این مسابقه علاقمندان باید در مدت 25 دقیقه به بیست سؤال که از محتویات کتاب با توجه به زندگی‌نامه شهید یدالله محمدی و نیز سؤالات مرتبط به فتح خرمشهر بود، پاسخ می‌ دادند.
وی عنوان کرد: برگزاری این مسابقات علاوه بر ترویج فرهنگ کتابخوانی بین نوجوانان بستری را فراهم می‌آورد که نوجوانان بتوانند از مکتب شهدا درس آزادی و ایثار و فداکاری را بیاموزند.
شیخی بیان کرد: این کتاب به منظور معرفی الگوی مناسب، آشنایی کودکان ونوجوانان با شهدای دانش‌آموز و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جهت صیانت از خون شهیدان دانش‌آموز و ترویج فرهنگ ایستادگی و مقاومت انتخاب و معرفی شد.
وی یادآور شد: ثنا ویسی، مهشید افراسیابی، سنا رادفر، کانیا نادری و هوزان رجبی نیا از برگزیدگان این مسابقه با اهدای جوایز نقدی و بسته فرهنگی از طرف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان روز گذشته، چهارم خردادماه مورد تقدیر قرار گرفتند.
یادآور می‌شود؛ در پایان این مسابقه تعدادی از اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان احساسات خود را در قالب متن‌های کوتاه، از خواندن کتاب و آشنایی با زندگینامه شهید یدالله محمدی تقدیم کردند.
گفتنی است؛ این کتاب نوشته شیلان آویهنگی، توسط انتشارات 22 و کنگره ملی 5400 شهید استان کردستان در سال 1397 و با تقدیم به شهدای دانش‌آموز استان کردستان به چاپ رسیده است.

انتهای پیام
captcha