نهادینه كردن معنویت میان دانش‌آموزان؛ راهكاری مؤثر در تربیت نسل انقلابی
کد خبر: 3905300
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷

نهادینه كردن معنویت میان دانش‌آموزان؛ راهكاری مؤثر در تربیت نسل انقلابی

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس با اشاره به نقش معنویت در زندگی انسان‌ها گفت: نهادینه کردن فرهنگ اخلاق و معنویت در مدارس و بین دانش‌آموزان راهکاری مؤثر در تربیت نسلی مومن و انقلابی است.

به گزارش ایكنا از فارس، جهان‌بخش بانشی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس امروز، 27 خردادماه در نشست شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی استان که با حضور رؤسا و نمایندگان این تشکل برگزار شد، گفت: نهادینه کردن فرهنگ اخلاق و معنویت در مدارس و بین دانش‌آموزان راهکاری مؤثر در تربیت نسلی مومن و انقلابی است.

وی با اشاره به نقش تشكل‌های دانش‌آموزی گفت: تشکل‌های دانش‌آموزی با اهداف و برنامه‌هایی که دارند به پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش کمک می‌کنند.

بانشی با اشاره به کارکردهای مؤثر هر کدام از تشکل‌های دانش‌آموزی گفت: بسیج به‌عنوان بزرگ‌ترین و تأثیرگذارترین نهاد مردمی، بهترین بستر برای اجرای برنامه‌ها و طرح‌های تربیتی و پرورش نسل آینده کشور بر اساس اصول و مبانی انقلاب اسلامی است .

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس بیان كرد: اتحادیه انجمن اسلامی، تشکل دانش‌آموزان مؤمن و انقلابی است که برای تحقق، حفظ و تعمیق اهداف انقلاب اسلامی و پاسداری از ارزش‌های دینی انقلابی، به انسجام و تقویت بنیه تشکیلاتی و فرهنگی خود اهتمام می‌ورزد.

وی یادآور شد: سازمان دانش‌آموزی نیز به‌منظور اعتلای شخصیت دینی، اخلاقی، عاطفی، علمی و اجتماعی دانش‌آموزان و ایجاد زمینه مشارکت همه‌جانبه  در زمینه‌های اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، ورزشی و هنری، تحت‌نظارت آموزش و پرورش فعالیت دارد.

بانشی همچنین نقش جمعیت هلال احمر را نیز در رشد ادب، خوش‌خلقی، راستی و درستی، مهربانی، نظم‌پذیری، تلاش و صرفه‌جویی، عدل و انصاف، شجاعت و دلیری، میهن دوستی، مشارکت‌پذیری، مسئولیت‌پذیری و همچنین تحقق مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان موثر دانست.

وی گفت: هدف از تشکیل شورای دانش‌آموزی در مدارس، آماده‌سازی دانش‌آموزان برای جامعه‌پذیری و تمرین مشارکت اجتماعی، استفاده از توانمندی‌های مختلف دانش‌آموزان، ایجاد روحیه مسئولیت‌پذیری و مشارکت دانش‌آموزان، تمرین کارگروهی و ایجاد حس رقابت بین دانش‌آموزان در امر مشارکت در کارهای مدرسه است. 

سعید خادمی، رئیس اداره فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه گفت: تقویت و هماهنگی برنامه‌ها و فعالیت‌های تشکل‌های دانش‌آموزی که تعدد قابل توجهی از دانش‌آموزان سراسر استان را تحت پوشش دارند و استفاده بهینه از این بسترهای طبیعی و رشد و تعالی دانش‌آموزان امری ضروری است .

وی اظهار كرد: از وظایف شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی، تشکیل جلسات جهت بسترسازی گفتمانی به‌منظور رسیدن به همدلی، هم‌فکری، هم‌افزایی مثبت و پیشگیری از موازی‌کاری‌ها و رصد فضای عمومی فعالیت تشکل‌ها و همچنین احصای نقاط قوت و ضعف جهت استفاده در برنامه‌ریزی‌های آتی، شناسایی و بسیج منابع و امکانات جهت پشتیبانی از فعالیت‌های دانش‌آموزی است.

خادمی ضمن دعوت از تمامی تشکل‌ها برای تولید محتوای آموزشی بر مبنای اصول اسلامی، گفت : تهیه و تولید محتوای آموزش الکترونیکی قادر است میزان یادگیری دانش‌آموزان را بالا ببرد و تجربه مفید و لذت‌بخشی از آموزش را برای آن‌ها فراهم کند.

وی با بیان اینكه امروزه یادگیری مجازی در بسیاری از سازمان‌ها و مراکز علمی برای ارائه مطالب جدید به افرادی که توانایی حضور فیزیکی در کلاس‌‌های درس و یا محل‌های آموزشی را ندارند قابل دسترس است، گفت: این مراکز مطالب را به‌صورت آموزش‌های مجازی و به شکل چند رسانه‌ای در شبکه اینترنت قرار می‌دهند تا علاقه‌مندان به علوم مختلف اقدام به یادگیری آن‌ها بدین شکل كنند.

انتهای پیام
captcha