مشارکت ۶ هزار بروجردی در جشنواره کتابخوانی رضوی
کد خبر: 3905785
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵

مشارکت ۶ هزار بروجردی در جشنواره کتابخوانی رضوی

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بروجرد گفت: تاکنون شش هزار نفر در این شهرستان در جشنواره کتابخوانی رضوی ثبت نام کرده‌اند و شرکت در آن تا پایان تیرماه تمدید شده است.

مشارکت ۶ هزار بروجردی در جشنواره کتابخوانی رضویبه گزارش ایکنا از لرستان، اولین نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی بروجرد در سال‌ جاری امروز، 31 خردادماه به ریاست عبدالرحیم رحیمی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان و با حضور داوود پهلوان، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بروجرد، فرزاد درخشان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد و سایر اعضای حقیقی و حقوقی این انجمن در سالن نشست‌های فرمانداری بروجرد برگزار شد.

عبدالرحیم رحیمی، معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد در این نشست اظهار کرد: در سالیان گذشته، یکی‌ از نشانه‌های فعال بودن جوانان، حضور در کتابخانه‌‌های عمومی شهر بود، اتفاقی که به‌واسطه تغییرات دنیای جدید و گسترش فضای مجازی در زندگی امروز، کم‌رنگ شده است.

وی با بیان این‌که کتابخوانی از مؤثرترین عوامل کاهش آسیب‌های اجتماعی بوده است، ادامه داد: یکی از راهکارهایی که می‌توان در این دوره مردم را به کتابخانه‌ها دعوت کرد، اجرای طرح‌های فرهنگی متناسب با ذائقه مردم امروز و همراه با فناوری‌های نوین است.

رحیمی اضافه کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی یکی از طرح‌ها و برنامه‌هایی است که با استفاده از این راهکار توانسته بسیاری از مردم را از اقشار و سنین مختلف به کتابخانه‌های سراسر کشور دعوت کند.

داوود پهلوان، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بروجرد نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های عمومی و همچنین اقدامات فرهنگی صورت گرفته در ایام قرنطینه کرونا، گفت: با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی کتابخانه‌های عمومی، پیگیری و دعوت به مشارکت مردم در جشنواره کتابخوانی رضوی به‌صورت مجازی انجام شده است و تاکنون شش هزار نفر در این شهرستان در جشنواره کتابخوانی رضوی ثبت‌نام کرده‌اند و شرکت در این جشنواره تا پایان تیرماه تمدید شده است.

وی افزود: تمهیدات بهداشتی به‌منظور پیشگیری از کرونا در نظر گرفته شده است که با رعایت آن دستورالعمل‌ها، کتابخانه‌های عمومی از اول تیرماه سال‌ جاری میزبان اعضا و مراجعه‌کنندگان خواهد بود.

یادآور می‌شود، همکاری ادارات شهرستان در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی به‌ویژه در حوزه تامین بخشی از جوایز برگزیدگان و نام‌گذاری کتابخانه تازه تأسیس روستای دینارآباد به نام شهید حجت‌الله ساکی از مهم‌ترین مصوبات این نشست بود. 

انتهای پیام
captcha