پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در حوزه خانواده مورد توجه باشد
کد خبر: 3905969
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷

پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در حوزه خانواده مورد توجه باشد

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد گفت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه مسائل مرتبط با خانواده از جمله طلاق و از همه مهمتر کاهش جمعیت به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در حوزه خانواده مورد توجه باشدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی‌فقیه در استان یزد، امروز، 1 تیر ماه در نشست شورای قضایی استان با اشاره به توصیه‌های امام علی(ع) به قضات اظهار کرد: طبق فرمایش آن حضرت قاضی باید آنقدر سعه صدر، دانش و صداقت و قدرت داشته باشد که در رسیدگی به موضوع و صدور حکم سردرگم نشود.

وی ارتباط خوب با مردم را یکی از مهمترین ویژگی‌هایی دانست که امام علی(ع) به آن اشاره کرده‌اند و گفت: در هر کاری اگر نمی‌توانیم مشکلی را از افراد برطرف کنیم باید تلاش کنیم بهترین رفتار را داشته باشیم تا بر ناراحتی آنها اضافه نکنیم.

امام جمعه یزد افزود: اگر قاضی بخواهد تابع هوای نفس و جو جامعه باشد نمی‌تواند به درستی قضاوت کند و ممکن است خواسته‌های نفسانی و یا فشارهای افراد مختلف بر نظر وی تاثیرگذار باشد و از طرف دیگر ستایش و تعاریف خودبین شود که این آفت بزرگی در تمام امور است.

وی شهید بهشتی را نمونه‌ای در ارتباط با این ویژگی‌ها برشمرد و بیان کرد: باید در حوزه‌های مختلف به نیروهای متدین و پرتوان و دارای ظرفیت مدیریتی توجه ویژه شود و در شناسایی این نیروهای پرظرفیت با کوشش فراوان حرکت کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه موارد مرتبط با خانواده از جمله طلاق و از همه مهمتر کاهش جمعیت موضوعی است که باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه یزد کاهش جمعیت در ایران را بحران بسیار بزرگی دانست و بر ضرورت تدوین برنامه‌های تشویقی و حمایتی برای افزایش جمعیت تاکید کرد و با انتقاد از گران فروشی‌ها گفت: باید زمینه‌ای فراهم کنیم که جلوی این گران فروشی‌ها گرفته شود و مسئولان امر از جمله دادگستری و دادستانی به این موضوع ورود کنند و مانع گران فروشی و فشار به مردم شوند.

انتهای پیام
captcha