حقوق بشر آمریکایی؛ تراژدی تلخ تاریخ
کد خبر: 3906262
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰

حقوق بشر آمریکایی؛ تراژدی تلخ تاریخ

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان با بیان اینکه امروز بوی تعفن شهوت، غضب، حرص، طمع و تجاوز آشکار به حقوق انسان‌ها از سوی آمریکا و همدستانش بلنده شده است، گفت: حقوق بشر آمریکایی تلخ‌ترین تراژدی تاریخ بشریت است.

حقوق بشر آمریکایی؛ تراژدی تلخ تاریخحجت‌الاسلام سیدمحمد سادات، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با اشاره به هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و پرونده سیاه و ننگین جنایات رژیم ایالات متحده آمریکا و همدستانش، این رژیم را بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان معاصر دانست.

وی افزود: نقض حقوق بشر در آمریکا و غرب قدمتی به اندازه تأسیس تاریخ این کشورها دارد و کشتار رنگین‌پوستان و سیاست‌های تبعیض نژادی در این کشورها طی قرون متمادی تبدیل به یک فرهنگ غالب و مسلط شده و از نسلی به نسل دیگر تسری پیدا کرده است.

حجت‌الاسلام سادات بیان کرد: این دولت‌ها تحت لوای فرهنگ لیبرال دموکراسی، این روزها نماد پررنگی از شهوت و خشونت شده و حتی به مریدان خود هم رحم نمی‌کنند و از وعده‌های توخالی نظام لیبرال و دولت‌های مدرن تنها زانو نهادن بر گردن مردم و تنگ کردن فضای تنفسی انسان‌ها بر جای مانده است.

وی با اشاره به اینکه امروز بوی تعفن شهوت، غضب، حرص، طمع و تجاوز آشکار به حقوق انسان‌ها از سوی آمریکا و همدستانش بلنده شده است، گفت: حقوق بشر آمریکایی تلخ‌ترین تراژدی تاریخ بشریت است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به خیزش بین‌المللی علیه نظام سلطه و در رأس آن آمریکای جهانخوار بیان کرد: تخریب نمادهای ملی و هویتی از سوی مردم خشمگین، نشانه افول آمریکا و غرب و نشانه‌های تزلزل تمدن غرب را نمایان می‌کند.

وی ادامه داد: بحران کرونا و اعتراضات گسترده در هفته‌های اخیر در آمریکا نسبت به نظام سرمایه‌داری و فرهنگ آپارتاید، بهترین فرصت برای خوانش منطقی و هوشمند نسبت به پرونده سیاه غرب نسبت به تضییع حقوق بشر و عوامل افول تمدنی آنهاست.

حجت‌الاسلام سادات اظهار کرد: اکنون که طبل آبروی آمریکا پاره شده و تشت رسوایی لیبرالیسم از بام تاریخ بشر افتاده است هنوز عده‌ای منفعل در برابر فرهنگ غرب از سر غفلت و یانفوذی‌ها و پادوهای داخلی آن‌ها به ویژه در محافل علمی و آکادمیک به دنبال بزک کردن چهره رسوای غرب هستند و افسوس که آنها نمی دانند بر سر آرامگاهی دخیل بستند که جنازه‌ای در آن وجود ندارد.

وی در پایان یادآور شد: از فلسفه مدرن تنها مشتی تباهی و تبهکاری بر جای مانده است و این امر تفتیش عقاید و برده‌داری مدرن که یادآور دوران قرون وسطی و عصر تاریکی است را تداعی می‌کند.

انتهای پیام
captcha