شناسایی ۱۳۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان
کد خبر: 3907164
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶

شناسایی ۱۳۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از شناسایی ۱۳۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس در ۲۴ ساعت گذشته در استان کردستان خبر داد و گفت: در مدت یاد شده هفت بیمار مبتلا به کرونا در کردستان جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش ایکنا از کردستان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، فرزین رضاعی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، اظهار کرد: بیمارستان توحید سنندج ۳۴۰ تخت دارد که بخشی از آن خیرساز و مختص انکولوژی است و بخش‌های سی‌سی‌یو و دیالیز هم از نظر فیزیکی قابل جابجایی نیستند، در مجموع ۱۱۰ تخت بیمارستان توحید برای اختصاص بیماران کرونایی قابل استفاده نیست.

وی افزود: از ۲۳۰ تخت باقی مانده، ۲۰۰ تخت برای بیماران مبتلا به کرونا قابل استفاده است چراکه با بستری شدن بیش از این تعداد، ۳ دستگاه اکسیژن سازی که در این بیمارستان وجود دارد، پاسخگوی نیاز بیماران نخواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا در روزهای اخیر و نیاز ویژه به تخت‌های مجهز به سیستم اکسیژن‌دهی بیان کرد: بیمارستان توحید مجموعاً ۳۴۰ تخت دارد با توجه به افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا و نیاز آن‌ها به اکسیژن، یک دستگاه مخزن ۱۲ تنی مایع اکسیژن که در هفته اخیر به بهرداری رسید و به زودی مخزن اکسیژن با ظرفیت ۵۰ هزار لیتر تحویل گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه بخش‌های رادیو تراپی و انکولوژی مرتبط هستند و جداسازی این دو بخش امکان ندارد، افزود: دستگاه رادیوتراپی در ساختمانی کاملاً مجزا در بیمارستان توحید قرار دارد و امکان جابجایی آن وجود ندارد با فرض اینکه بتوان این دستگاه را جابجا کرد احداث ساختمان جدید و مجوز درمان از سازمان انرژی اتمی به ماه‌ها زمان نیاز دارد که در این شرایط این امری کاملاً غیر ممکن است.

رضاعی با اشاره به اینکه بخش‌های رادیولوژی و انکولوژی در حیاط بیمارستان قرار گرفته و از نظر فیزیکی ارتباطی با بخش‌های دیگر ندارند، افزود: بزرگترین بخش دیالیز استان در بیمارستان توحید قرار دارد که ورودی و خروجی‌های آن کاملاً مجزا از بخش‌های مربوط به کرونا است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 571 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان کردستان بستری و تحت مداوا هستند، بیان کرد: در بیمارستان توحید 204 نفر، بعثت سنندج 48 نفر، بیمارستان کوثر سنندج 120 نفر، امام خمینی سقز 50 نفر، بوعلی مریوان 27 نفر، فجر مریوان 25 نفر، شهید بهشتی قروه 20 نفر، امام حسین بیجار 14 نفر، بیمارستان سینا کامیاران 17 نفر، بیمارستان امام خمینی (ره) در دیواندره 16 نفر، شهدای دهگلان 9 نفر و در بیمارستان رازی بانه 21 نفر بستری هستند.

رضاعی تعداد بیماران کرونای بستری شده در بخش آی سی یو را 78 بیمار عنوان کرد و افزود: از ابتدای ورود بیماری کرونا به استان کردستان تا کنون 277 نفر از مبتلایان جان خود را از دست داده‌اند.

وی در پایان یادآور شد: از این تعداد 57 نفر در سقز، 92 نفر در سنندج، 23 نفر در قروه، 24 نفر در بانه، در مریوان 16 نفر، 21 نفر در بیجار، 26 نفر در کامیاران، 13 نفر در دیواندره و پنج نفر در دهگلان جان باختند که همه موارد به صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل های مرتبط دفن شده‌اند.

انتهای پیام
captcha