انتشار کتاب «عاشورائیان» با موضوع زندگینامه شهدا در کردستان
کد خبر: 3907542
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷

انتشار کتاب «عاشورائیان» با موضوع زندگینامه شهدا در کردستان

مدیر ادبیات اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس کردستان گفت: کتاب «عاشوراییان» زندگی‌نامه، خاطرات و وصایای به جای مانده از ۸۰ شهید سریش‌آباد را به رشته تحریر درآورده است.

معین پرویزی، مدیر ادبیات ‌اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان با اعلام خبر چاپ کتاب «عاشورائیان» با موضوع زندگینامه شهدا در استان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: حسن حاجیان مؤلف این کتاب با همکاری اداره‌کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان کتاب را منتشر کرده است.

وی افزود: این کتاب مشتمل بر زندگی‌نامه، خاطرات و وصایای بجا مانده از حدود 80 شهید شهرستان سریش‌آباد و از هم‌رزمان و دوستان مؤلف کتاب بوده است که برای آشنایی بیشتر مخاطبان به ویژه نسل جوان با چگونگی زندگی شهدا به چاپ رسید.

مدیر ادبیات ‌اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان بیان کرد: این شهیدان پر افتخار در رویارویی با عوامل کوردل استکبار جهانی در سال‌های اولیه انقلاب در کردستان و نیز در سراسر جبهه‌های نور علیه ظلمت در هشت سال دفاع مقدس نقش آفرین بودند که در 370 صفحه چاپ شده است.

وی تصریح کرد: این کتاب به منظور تبیین شخصیت و سیره عملی، رفتاری و اخلاقی آنان از زبان والدین، همسر، فرزندان، سایر بستگان، همشهریان و همرزمان به رشته تحریر درآمده است.

پرویزی یادآور شد: در این کتاب، زندگی‌نامه شهدا از سال از 1357 تا 1367 به ترتیب و تفکیک آورده شده است که هر بخش با عکس و نام شهید از سایر بخش‌های کتاب جدا شده است.

انتهای پیام
captcha