مجوز کانون‌های مساجد کردستان الکترونیکی صادر می‌شود
کد خبر: 3908445
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
همزمان با سراسر کشور؛

مجوز کانون‌های مساجد کردستان الکترونیکی صادر می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از آغاز فرآیند صدور الکترونیکی مجوز فعالیت کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد از امروز، ۱۴ تیرماه در استان خبر داد.

عبیدالله رستمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: فرآیند صدور مجوز فعالیت کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور به برکت ولادت امام رضا(علیه السلام) از امروز، 14 تیرماه در استان همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

وی افزود: بر اساس اساسنامه جدید ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور ۵۹۸ کانون موجود در سطح استان کردستان صاحب مجوز جدید به صورت الکترونیکی می‌شوند.

مدیرکل ارشاد کردستان بیان کرد: بر این اساس مدیران کانون‎های فرهنگی ـ هنری می‌توانند با مراجعه به بخش کاربری کانون به نشانی «پرتال بچه‌های مسجد» نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند.

وی با اشاره به فعالیت سامانه بچه‌های مسجد از سال گذشته در استان کردستان عنوان کرد: طرح ثبت‌نام در سامانه بچه‌های مسجد از اوایل مهرماه سال گذشته آغاز و تا ۲۵ دی‌ماه ادامه داشت.

رستمی با اشاره به اینکه تمام ۵۷۶ کانون استان کردستان در این سامانه ثبت‌نام شده‌اند، اعلام کرد: یکپارچه‌سازی اطلاعات در سطوح مختلف، بررسی و ارزیابی کمی و کیفی خدمات و وضعیت موجود کانون‌ها، تقویت و تسهیل ارتباط بین کانون‌ها، دبیرخانه‌ها و ستاد در مناطق مختلف کشور، ایجاد شبکه اطلاع‌رسانی و ارتباطی بین کانونی، آشنایی کانون‌ها با فعالیت‌های خدماتی و دریافت خدمات از یکدیگر، شفاف‌سازی فعالیت‌های فرهنگی ـ هنری و اجتماعی، آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی باهدف تخصصی کردن بخش‌های کانونی و بهینه‌سازی کیفیت ارائه خدمات در کانون‌های مساجد از جمله اهداف سامانه بچه‌های مسجد است.

وی با بيان اينکه کردستان داراي ظرفيت‌هاي فراواني در بخش‌هاي مختلف از جمله گردشگري ديني و مذهبي است که بايد تقويت آن مدنظر مسئولان قرار گيرد، عنوان کرد: براي توسعه اين فعاليت‌ها مي‌توان از ظرفيت کانون‌هاي مساجد بهره گرفت.

رستمی یادآور شد: در استان کردستان استعدادهای خاصی در همه زمینه‌های قرآنی و فرهنگی و هنری وجود دارد که شرایط و زمینه بروز و ظهور این استعدادها را برای همه فعالان عرصه فرهنگی و قرآنی فراهم خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha