زبان هنر؛ یاری‌گر حوزه تبلیغ دین
کد خبر: 3910081
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳

زبان هنر؛ یاری‌گر حوزه تبلیغ دین

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان همگانی کردن تبلیغ دینی و بهره‌مندی از تمامی ظرفیت‌های جدید را یکی از نیازهای ضروری در جامعه بیان و اظهار کرد: بدون شک بهره‌مندی از زبان هنر باعث ماندگاری و تأثیرگذاری بیشتر می‌شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام احمد حاتمیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان، امروز، 22 تیرماه در جریان نشست با رئیس حوزه هنری استان کردستان برای تعریف فعالیت‌های مشترک و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری، اظهار کرد: امروز با ورود شیوه‌های نوین ارتباطی امر تبلیغ دین نیز تغییر پیدا کرده و به همین دلیل باید این مهم را بر اساس نیاز جامعه طراحی و اجرا کرد.

وی افزود: امروز ارتباط بین مردم با تغییرات و تحولاتی مهم همراه بوده و بر اساس این وضعیت نیاز است که در برنامه‌ریزی‌های مختلف از جمله امر تبلیغ دینی هم ما شاهد فعالیت‌ها و اقدامات بهتری باشیم. بدون شک برای تأثیرگذاری یک فعالیت از جمله امر تبلیغ، باید از زبان هنر استفاده کرد چرا که بهره‌مندی از زبان هنر باعث ماندگاری و تأثیرگذاری بیشتر می‌شود.

حاتمیان با اشاره به ظرفیت‌های هنری و فرهنگی در اختیار حوزه هنری استان کردستان، عنوان کرد: خوشبختانه حوزه هنری در کردستان همواره منشأ فعالیت‌های تأثیرگذار در سطح استان بوده و به همین دلیل ما انتظار داریم که با تعریف فعالیت های مشترک و هم‌افزایی بیشتر، شاهد برگزاری فعالیت‌ها و برنامه‌های خوبی باشیم.

وی بر امر تقویت مؤلفه‌‌های وحدت و همدلی بیشتر در استان کردستان تأکید کرد و افزود: حضرت محمد(ص) باید محور وحدت در کردستان باشد و برای توجه بیشتر به این مهم می توان از زبان هنر برای معرفی ویژگی‌های آخرین پیامبر الهی استفاده کرد.

حاتمیان با اشاره به توجه به مسائل مرتبط با آسیب‌های اجتماعی و تولید محصولات فرهنگی و هنر با محوریت این مسئله، بیان کرد: امروز تولید یک فیلم کوتاه با رعایت ویژگی‌های هنری می‌تواند تأثیرگذاری بیشتر نسبت به سایر مسائل از این دست داشته باشد و به همین دلیل آمادگی برای همکاری در این بخش هم وجود دارد.

وی در جریان برگزاری این نشست معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان هم با اشاره به ظرفیت های مشترک برای همکاری با حوزه هنری استان، بیان کرد: انتظار می‌رود که در راستای انعقاد این تفاهم‌نامه همکاری شاهد تولید و عرضه آثار فرهنگی مناسبی باشیم.

حاتمیان توجه به مسئله ظرفیت‌های روحانیون و امر تبلیغ را مورد تأکید قرار داد و یادآور شد: ما آمادگی داریم که در راستای تعریف فعالیت‌های مشترک از تمامی ظرفیت‌های در اختیار اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان بهره‌برداری کنیم.

انتهای پیام
captcha