آغاز مرحله دوم ثبت‌نام اصحاب فرهنگ و هنر اردبیل در سامانه کارا
کد خبر: 3910283
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷

آغاز مرحله دوم ثبت‌نام اصحاب فرهنگ و هنر اردبیل در سامانه کارا

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، گفت: گام دوم ثبت نام سامانه کارا جهت ارائه تسهیلات کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا در حوزه فرهنگ و هنر آغاز شد.

آغاز مرحله دوم ثبت‌نام اصحاب فرهنگ و هنر استان اردبیل در سامانه کارابه گزارش ایکنا از اردبیل، سید ناصر اسحاقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، ۲۳ تیرماه در جلسه کمیته تخصصی اطلاع رسانی و پیگیری تسهیلات کرونا، گفت: از آنجا که کسب و کار‌های فرهنگی و هنری با شیوع و گسترش ویروس کرونا آسیب بسیار جدی دیده اند و به دلیل اهمیت داشتن این موضوع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصمیم گرفت خسارات این عزیزان را در قالب تسهیلات قرض الحسنه پرداخت نماید.

اسحاقی افزود: با توجه به اینکه در اوایل سال مرحله اول ثبت نام هنرمندان و کسب و کار‌های خسارت دیده از کرونا اطلاع رسانی و انجام گردید، اینک گام دوم آن یعنی ثبت نام متقاضیان اعم از خویش فرما و کارفرما آغاز شده است.

وی تصریح کرد: در این مرحله از ثبت نام تمامی هنرمندان عضو صندوق اعتباری هنر، گرو‌های نمایشی و اعضای خانه تئاتر، موسیقی، انجمن تجسمی و خوشنویسان و هر یک از کار فرمایان و یا خویش فرمایانی که به نحوی با یکی از معاونت‌های تخصصی ارتباط داشته و یا مجوز فعالیت از این معاونت‌ها را دارا هستند می‌توانند اقدام نمایند.

اسحاقی در ادامه تأکید کرد: تلاش حداکثری این مجموعه برای استفاده اصناف فرهنگ و هنر این استان از این تسهیلات الزامی است و معاونت‌های تخصصی می‌بایست اطلاع رسانی جامع و کامل به هنرمندان مربوطه را انجام دهند تا هیچ کس از آن محروم نشود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: ما باید از ظرفیت‌های اطلاع رسانی تشکل‌های صنفی، اقتصادی و بخش خصوصی فرهنگ و هنر استان در زمینه تسهیلات کرونا استفاده نماییم.

شایان ذکر است کارشناس واحد اشتغال و کارآفرینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل به شماره تماس ۰۴۵۲۳۳۱۴۴۳ داخلی ۲۱۳ پاسخگوی سوالات و اشکالات در موارد ثبت نام متقاضیان سامانه کارا می‌باشد.

انتهای پیام
captcha