اجرای طرح قرآنی «۱۴۵۴» از صدا و سیمای مرکز کردستان
کد خبر: 3911065
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹

اجرای طرح قرآنی «۱۴۵۴» از صدا و سیمای مرکز کردستان

مشاور دینی مدیرکل صدا و سیما مرکز کردستان با اشاره به تهیه و تدوین برنامه تلویزیونی «۱۴۵۴» در صدا‌و‌سیمای مرکز کردستان گفت: در راستای اجرای این برنامه قرآنی تاکنون 4 برنامه مشترک با شبکه قرآن کشور داشته‌ایم.

اجرای طرح قرآنی «۱۴۵۴» از صدا و سیمای مرکز کردستانحجت‌الاسلام محمدربیع درویشی، مشاور دینی مدیرکل صدا و سیما مرکز کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: برگزاری کلاس‌های قرآنی به دلیل شیوع ویروس کرونا به دلیل عدم حضور قرآن‌آموزان کاهش پیدا کرده است که همین امر رسالت صدا‌و‌سیما را برای توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه سنگین‌تر کرده است.

وی با اشاره به اجرای طرح قرآنی 1454 همزمان با سراسر کشور در استان کردستان افزود: در راستای اجرای این طرح قرآنی امسال برنامه تلویزیونی 1454 در صدا‌و‌سیمای مرکز کردستان تهیه و تدوین شد.

مشاور دینی مدیرکل صدا و سیما مرکز کردستان به میان برنامه‌های اجرای این برنامه قرآنی اشاره و عنوان کرد: گفت‌وگو با قراء و حفاظ کردستانی، دیدار و مصاحبه با خانواده قرآنی، تفسیر آیه قرآن به صورت روزانه، حضور کارشناس قرآنی و ... از جمله برنامه‌های اجرایی در طرح 1454 بوده است.

وی با اشاره به اینکه در راستای اجرای این برنامه قرآنی تاکنون چهار برنامه مشترک با شبکه قرآن کشور را برگزار کرده‌ایم، اعلام کرد: این برنامه قرآنی از 31 خردادماه آغاز شده و تا 31 مردادماه ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام درویشی به اجرای برنامه‌های قرآنی دیگر از صدا‌و‌سیمای مرکز کردستان بیان کرد: اجرای برنامه تفسیر قرآن بعد از اذان صبح، جزءخوانی روزانه قرآن، اجرای برنامه قرآنی «به روو روناکی»، اجرای برنامه صهبای جان و تفسیر قرآن از دیگر برنامه‌های اجرایی از شبکه استانی کردستان بوده است.

وی یادآور شد: در رادیو نیز برنامه‌های قرآنی متنوعی همزمان با اوقات اذان گاهی در رادیو کردستان پخش خواهد شد که «تیشکی ایمان» و «پشنگ ئه وین» از جمله این برنامه‌های قرآنی در رادیو کردستان بوده است.

انتهای پیام
captcha