پخش تلاوت اذان‌گاهی قاریان کردستانی به زمستان موکول شد
کد خبر: 3911976
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸

پخش تلاوت اذان‌گاهی قاریان کردستانی به زمستان موکول شد

مشاور مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان از ضبط تلاوت قاریان کردستان برای پخش در صدا و سیمای مرکز کردستان خبر داد و گفت: کار تدوین این تلاوت‌های در حال انجام است و امیدواریم که برای زمستان سال جاری بتوانیم پخش اذان‌گاهی تلاوت قاریان کردستانی را در شبکه استانی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام محمد ربیع درویشی، مشاور دینی مدیرکل صدا و سیما مرکز کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: در راستای بومی‌سازی برنامه‌های قرآنی از سال گذشته پخش اذان مؤذنان کردستانی از شبکه استانی کُرد آغاز شده است و در اوقات شرعی هر روز پخش اذان یکی از مؤذنان کردستانی را داریم.

وی افزود: به همت شورای عالی قرآن کار پخش تلاوت‌های اذان گاهی از قراء استان کردستان در سال گذشته تصویب شده است که در این راستا آزمونی با حضور داوران شورای عالی قرآن از قاریان استان کردستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام درویشی بیان کرد: در این راستا صدا و سیمای مرکز کردستان سال گذشته به ضبط تلاوت قاریان استان کردستان که صوت آن‌ها به تأیید شورای عالی قرآن رسیده بود، اقدام کرد.

وی از ضبط تلاوت قاریان کردستان برای پخش در صدا و سیمار مر کز کردستان خبر داد و گفت: کار تدوین این تلاوت‌های در حال انجام است و امیدواریم که برای زمستان سال جاری بتوانیم پخش اذان‌گاهی تلاوت قاریان کردستانی را در شبکه استانی داشته باشیم.

مشاور دینی مدیرکل صدا و سیما مرکز کردستان با تأکید بر اینکه تلاوت 12 نفر از قراء استان کردستان به تأیید شورای عالی قرآن رسیده است، یادآور شد: سیدعباس حسینی، جبار زندسلیمی، فؤاد مولودی، حسین عبدالملکی، فاطمی‌زاد و ... از قاریانی هستند که تلاوت‌های آنان از صدا و سیمای مرکز کردستان پخش خواهد شد.

انتهای پیام
captcha