هویت فراموش شده معماری ایرانی ـ اسلامی احیا شود
کد خبر: 3912333
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳

هویت فراموش شده معماری ایرانی ـ اسلامی احیا شود

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه معماری اسلامی و هویت ایرانی در ساخت و سازها مغفول مانده است، بیان کرد: طراحان و سازندگان باید این موضوع را درنظر بگیرند و هویت فراموش شده را احیا کنند.

ضرورت احیای معماری ایرانی ــ اسلامی در ساخت‌ و سازهابه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، 4 مردادماه در دیدار اعضای مدیریت شهری و هم‌اندیشی ارتقای خدمات شهری در دفتر امام جمعه، اظهار کرد: انتظار شهروندان از مسئولان این است که در راستای ارتقای خدمات عمومی اهتمام جدی ورزند.

وی بهسازی بافت فرسوده را از مهمترین مسائل مدیریت شهری دانست و افزود: وجود کوچه‌های باریک عبور و مرور ماشین‌های امدادی از جمله آتش‌نشانی را دشوار کرده و امدادرسانی در زمان بروز حوادث غیرمترقبه را باچالش مواجه خواهد کرد.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه در شرایط کرونایی مردم نیازمند در استان در فشار هستند، تصریح کرد: باید ساخت مسکن برای اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند در اولویت قرار گیرد و تسهلاتی برای آن‌ها فراهم شود تا مردم بی‌سرپناه نمانند.

وی زیباسازی شهری، ساخت مسکن، توسعه فضای سبز و امکانات رفاهی و خدماتی در بافت‌های فرسوده را مهم خواند و گفت: باید در خدمات شهری عدالت رعایت شود و همه مناطق از امکانات بهره‌مند شوند و برای رونق اقتصادی، محرک‌های توسعه درنظر گرفته شود.

خاتمی با تأکید بر اینکه باید سرانه آموزشی، فرهنگی و شهری در بافت فرسوده زنجان مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: باید تمام اقشار مختلف جامعه از خدمات شهری به خوبی استفاده کنند و نیازها با اولیت‌بندی و هم‌افزایی دستگاه‌های متولی پاسخ داده شود.

وی با اشاره به اینکه معماری اسلامی و هویت ایرانی در ساخت و سازها مغفول مانده است، بیان کرد: طراحان و سازندگان باید این موضوع را درنظر بگیرند و هویت فراموش شده را احیا کنند؛ چراکه این عناصر فرهنگ یک جامعه را به نمایش می‌گذارد.

انتهای پیام
captcha