آزمون تعيين سطح روحانيون اهل سنت کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 3912558
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
اسفندماه؛

آزمون تعيين سطح روحانيون اهل سنت کردستان برگزار می‌شود

معاون آموزش و پژوهش مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور از برگزاری هشتمین آزمون جامع تعیین سطح (سطوح ۱ و ۲) طلاب علوم دینی اهل سنت ۱۵ اسفندماه سال در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور خبر داد.

ماموستا ایوب احمدپور، معاون آموزش و پژوهش مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: هشتمین آزمون جامع تعیین سطح (سطوح 1 و 2) طلاب علوم دینی اهل سنت بر اساس مصوبه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت به منظور تعیین سطح علمی دانش‌آموختگان مدارس علوم دینی اهل سنت و صدور مدرک تحصیلی توسط معاونت آموزش و پژوهش برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دفترچه این آزمون از اواخر تیرماه در دسترس طلاب و روحانیون علوم دینی قرار گفته است، افزود: ثبت‌نام این آزمون به صورت اینترنتی بوده و از 15 مهرماه جاری آغاز و تا 15 آبان‌ماه ادامه خواهد داشت.

احمدپور زمان برگزاری هشتمین آزمون جامع و تعیین سطح طلاب علوم دینی اهل سنت در استان کردستان را 15 اسفندماه دانست و بیان کرد: اعلام نتایج آزمون نیز خردادماه سال آینده خواهد بود. در این آزمون ثبت‌نام از کسانی انجام می‌گیرد که سابقه طلبگی آنها به مدرسه‌ای در سیستم دبیرخانه وصل شده باشد و امکان ثبت‌نام کسانی که فاقد سابقه طلبگی در سامانه باشند، وجود ندارد. داوطلبان پس از موفقیت در مراحل آزمون، جهت گذراندن دوره تکمیلی معرفی خواهند شد که قبولی در دوره مزبور و کسب معدل تعیین شده از شرایط صدور مدرک است.

وی با اشاره به منابع این آزمون یادآور شد: مواد آزمون تعیین سطح طلاب علوم دینی ادبیات عرب، حدیث، علوم حدیث، تفسیر، علوم قرآن، فقه، کلام، منطق و زبان و ادبات فارسی از دروس آزمون تعیین سطح یک بوده است.

انتهای پیام
captcha